נציגות השופטים נגד עדנה בקנשטיין: ביקורתה על השופטים "לא יאה"

בקנשטיין, שופטת בדימוס, אמרה בתקשורת כי "שופטים נבחרים בזכות קשרים ולא כישורים" ■ הנציגות: "בקנשטיין, בעת כהונתה, לא יישמה ולא פעלה ליישום הנושאים שהיא מבקרת כיום"

נציגות השופטים תוקפת בחריפות את השופטת בדימוס עדנה בקנשטיין, בעקבות ביקורת שהשמיעה בימים האחרונים בתקשורת כלפי מערכת המשפט.

לפני ימים אחדים אמרה בקנשטיין, ששימשה כנשיאת בית משפט השלום במחוז תל-אביב, בתוכנית "ערב חדש" כי "שופטים נבחרים בזכות קשרים ולא כישורים".

בעקבות זאת הודיעה אתמול (א') נציגות השופטים כי "הנציגות ערה לתופעה המצערת ולפיה יש שופטים גמלאים המדברים סרה במערכת המשפט שבה כיהנו שנים, תופעה הבאה לביטוי גם בראיונותיה של בקנשטיין לאחרונה.

"בקנשטיין, בעת כהונתה, לא יישמה ולא פעלה ליישום אותם נושאים שהיא מבקרת כיום. ייתכן כי הדברים נובעים מהעובדה כי בקנשטיין, בעת כהונתה כנשיאה, בחרה לשבת לדין פעמים ספורות בשנה בלבד, לא מנעה משופטיה לאשר עסקאות טיעון בכל עת ובכל מקום, ולא עמדה על שמיעת תיקים מיום ליום".

בהודעת נציגות השופטים נמסר עוד כי "צר לנו שהגברת בקנשטיין בוחרת להטיל דופי בשופטים, בדרך בחירתם ובמערכת המשפט כולה. יאה היה לנשיאה בדימוס לנקוט דרך אחרת".