צפו בתמונות: השעונים שמותאמים במיוחד למכוניות יוקרה

יצרני היוקרה שמחים לספק ללקוחות שעונים תואמים למכוניות ■ כך זה נראה

יבואני הרכב בישראל מכירים היטב את חיבתם של לקוחות הרכב החדש לשעונים. מאז החל יבואן מיצובישי להעניק, לפני שנות דור, שעון יד של עדי כמתנה לכל רוכש רכב, הפך ה"צ'ופר" הזה למקדם מכירות לא קטן באולמות התצוגה ולחלק מהתביעות הבסיסיות של הלקוח (לצד מחזיק המפתחות המוזהב) בעת סגירת העסקה.

תופעה דומה מתרחשת גם בפלח מכוניות היוקרה והסופר-ספורט, אולם בשני הבדלים. הראשון הוא כמובן רמת המחיר והתחכום של "שעוני מותג הרכב", שמפותחים בשיתוף פעולה עם כמה מהשמות היוקרתיים ביותר בתעשייה השוויצרית. ההבדל השני הוא, שגם רוכשי המכוניות האקזוטיות, שמשלמים עליהן לעתים חצי מיליון דולרים או יותר, לא מקבלים את השעונים הללו בתור צ'ופר, אלא נדרשים לשלם עבורם.

למי שתוהה, "המחיר המלא", מקביל לעתים לזה של מכונית משפחתית חדשה. בשנים האחרונות הפכו שעוני הקונספט הללו לפריט אספנים נחשק, שנחטף על-ידי ספקולנטים וסתם מעריצים של מותגי הרכב, שלא יכולים (או שלא הספיקו) לשים יד על "הדבר האמיתי". לרגל תערוכת השעונים הבינלאומית, שנערכת החודש בבאזל, ריכזנו כאן כמה דגמים משותפים מהבציר האחרון.

פרמיג'אני-בוגאטי סופר-ספורט: שעון במחיר של פרארי

קשה למצוא הגזמות מוטוריות מרחיקות לכת יותר מהבוגאטי VEYRON, שעולה כמיליון יורו בגרסת הבסיס ומציע ללקוחות מספרים כמו 16 צילינדרים, 1,000 כוחות סוס ומהירות מרבית של 400 קמ"ש. אבל האנשים הטובים של פולקסווגן, בעלי הבית של בוגאטי, יודעים שגם האוליגרכים ונסיכי המפרץ הפרסי עלולים להשתעמם מהווירון ה"רגילה" שלהם.

זו, כנראה, הסיבה ליצירת הסדרה המוגבלת של ה-VEYRON סופר-ספורט בשנה שעברה, שמציעה 1,200 כוחות סוס, מומנט של 150 קג"מ ומהירות מרבית מתועדת רשמית של 431 כ"ס על המסלול (הסופר-ספורט הסדרתית ה"רגילה" מוגבלת למהירות מעוררת-פיהוק של 415 קמ"ש).

אלא שכאן נוצרה בעיה: איך יכול נהג, שמשייט ב-400 קמ"ש, להוריד את היד מההגה כדי להסתכל על השעון? לפתרון הבעיה הקיומית גויסה פרמת שעוני-העל PARMIGIANI שייצרה שעון זהב 18 קראט עבור המכונית.

כאשר מדובר בפרויקט כזה, אי-אפשר להסתפק בצבעים ובמוטיבים של עיצוב בלבד ולכן תוכנן עבור השעון מנגנון ייחודי עם תצוגה דו-מישורית, שמאפשרת לנהג לצפות בשעה "בזווית" כאשר היד אוחזת בהגה. לשעון יש מנגנון מורכב להפליא עם 337 חלקים נפרדים, כולל תמסורת ייחודית שמאפשרת להעביר את כוח הקפיץ בזווית של 90 מעלות.

לשעון יש לא פחות משש זכוכיות ספיר, שמאפשרות להתבונן במנגנון מכל זווית אפשרית, שני קפיצים ומידות חריגות של 36X50 מ"מ עם עובי של 22 מ"מ. יש גם שני קפיצים, שמספקים רזרבת כוח לעשרה ימי פעולה רצופים והלקוח המאושר יוכל להזמין רצועת עור (מהרמס, מפאריס) בעיצוב אישי. כל זה תמורת 259 אלף דולרים בלבד. כן, לשעון. המכונית עולה פי שמונה בערך.

ברייטינג-בנטלי "סופר ספורט" ICE

ברייטינג-בנטלי
 ברייטינג-בנטלי

סף הריגוש של הלקוחות הטיפוסיים של בנטלי בעולם הוא גבוה מאוד. לפיכך טורחת החברה לייצר עבורם גרסאות מיוחדות, כמו גם גימיקים ותחומי הזדהות חדשים, שיחברו בין המכוניות ללקוחות. אחד מהם הוא "שבירת שיא המהירות בנהיגה על קרח", שמתקיים בחורף על הים הבלטי הקפוא סמוך לחופי פינלנד.

השנה גויס לאירוע נהג הראלי הפיני המהולל יואה קנקונן, שהצליח לשבור את השיא הקודם (גם הוא של בנטלי) והשיג 330.69 קמ"ש על סיפונה של בנטלי קונטיננטל סופר-ספורט בגרסת קונברטיבל (מנוע 12 צילינדרים בנפח 6 ליטרים, 621 כ"ס, אפס למאה ב-4.2 שניות, 321 קמ"ש, אופציה לנסיעה על אתנול).

לציון האירוע קיבלה המכונית צבע לבן-ארקטי ייחודי והלקוחות קיבלו אופציה לרכישת שעון תואם מבית ברייטלינג - השותפה הותיקה של בנטלי בתחום השעונים.

גרסת ברייטלינג-בנטלי סופר ספורט LIGHT BODY החדש מנציח את המכונית עם גוף שרירי וקל משקל מטיטניום באיכות גבוהה, סיבי פחמן, לוח נוסח לוח השעונים של בנטלי עם שלוש טבעות באדום על שחור וכמובן הלוגו של החברה וחריטת שם הדגם על השעון. כאופציה מוצע דגם ICE מקביל, עם רצועה לבנה ולוח לבן.

כמו דגמים אחרים בסדרה המשותפת, יש לשעון מנגנון אוטומטי שפועם ב-28,800 ויברציות לשעה, כרונוגרף ברמת דיוק של רבע שנייה עם אפשרות לקריאה מהירה של הזמן הנמדד ועוד. רק 1,000 יחידות של הדגם הזה ירדו מפס הייצור במחיר משוער של כ-12 אלף דולרים. והמכונית? החל מ-280 אלף דולרים. כסף קטן.

מקלארן ו-TAG: מחווה ל-MP4-12C

שיתוף הפעולה בין קבוצת המרוצים מקלארן לבין נותנת החסות שלה, יצרנית השעונים TAG HEUER, הוא אחד הארוכים ביותר בענף. לפיכך, כאשר מקלארן השיקה את מכונית-העל החדשה שלה MP4-12C בשלהי השנה שעברה היה זה רק טבעי, ש-TAG תשיק במקביל "שעון נושא" ייחודי.

הכבוד של עיצוב השעון ניתן למנהל עיצוב הרכב של סדנת מקלארן והתוצאה היא שעון בקוטר 43 מ"מ, שכולל מוטיבים מזוהים של מכונית הספורט, כמו, למשל, לוח מחוונים עשוי מיציקה אחת של סיבי פחמן, שמזכיר את שלדת ה"תא" של המקלארן החדשה, שיצוקה כולה מסיבי פחמן בנוסח מכוניות פורמולה 1. במנגנון המכאני של השעון ניתן לצפות מבעד לזכוכית קריסטל שקופה, בדומה לחיפוי האחורי השקוף של מנוע ה-V8 במקלארן (600 כ"ס, אפס ל-100 ב-3.3 שניות, 330 קמ"ש), וברצועה של השעון שזור הצבע הכתום של קבוצת המרוצים.

המנגנון עצמו כולל פונקציות הכרחיות כמו כרונומטר, שניתן לאפס ולהתחיל אותו מחדש בלחיצה אחת, גוף קל מאוד שעשוי מטיטניום קליל, רצועה מעור אלקנטרה מעודן, זהה לזה שמרפד את מושבי המקלארן ועוד. המחיר הרשמי טרם פורסם, אולם מצפים שהשעונים מהסדרה המוגבלת יעלו בסביבות 12,000 דולרים - מחיר מציאה ביחס למכונית, שעולה כ-224 אלף דולרים בארצות הברית, לפני מסים.

אסטון מרטין וייגר לה קולטור: שעון ג'יימס בונד

אין דבר שמרגיז יותר בעלים של מכונית אריסטוקרטית, מאנשים "פשוטים" שרוכשים את השעון הייחודי "שלהם" ומתיימרים להיות בעלים של מכונית דומה. חברת אסטון מרטין ושותפתה-למיתוג השעונים מזה כחמש שנים, ייגר-לה-קולטור, פתרו את הבעיה בצורה אלגנטית: שעוני יד יוקרתיים, שמתפקדים בתור שלט-רחוק מקודד לנעילה המרכזית של הרכב ולפיכך משייכים שעון לרכב ספציפי.

גם הדור האחרון של השעון/מקודד, שהושק לרגל השקת האסטון מרטין DB9 החדשה, מאמץ פתרון דומה. לצד המנגנון המכאני השוויצרי הקלסי שלו משולב מיקרו-משדר, שמאפשר לבעל הרכב לנעול/לפתוח אותו בלחיצה על נקודות ספציפיות בזכוכית השעון. להבדיל מהדור הראשון של השעון-שלט, שהוצג לפני שנתיים, הדגם החדש מאפשר גם לאתר את המכונית באמצעות לחיצה בו-זמנית על שתי נקודות, ששולחת לרכב אות להפעיל את האורות ואת הצופר.

השעון עצמו עשוי מטיטניום בדרגת איכות גבוהה במיוחד עם לוח שמשלב מוטיב בנוסח שבכת המצנן של אסטון מרטין, סמל DB9 שנראה כאילו הוא צף באמצע הזכוכית האחורית, שמגינה על המנגנון, ושילוב חומרים אקזוטיים כמו רותניום.

את כל הדברים הטובים האלה יקבל בעל הרכב תמורת סכום צנוע של כ-15,833 אירו. את המכונית בתצורת "2 2", עם מתלים מסתגלים אלקטרונית, מנוע 6 ליטרים V12 ותיבת ספורט אוטומטית הוא יקבל במחיר שמתחיל בכ-125 אלף ליש"ט.