הצצה ראשונה: כך תתודלק המכונית החשמלית בישראל

(עדכון) - חברת בטר פלייס הציגה את רשת הטעינה שלה: תחנת החלפת הסוללות, מפת עמדות ההטענה והחלפת סוללות פועלת

חברת בטר פלייס הציגה היום (ד') את מרכיבי רשת הטעינה והחלפת הסוללות העתידית שלה, שבכוונתה להפעיל בישראל בהמשך השנה. על פי תוכניות החברה, שהוצגו היום רשמית, יכלול השלב הראשון אלפי עמדות טעינה ציבוריות ופרטיות ללקוחות וכ-40 תחנות החלפת סוללה בפריסה ארצית.

החברה הציגה את תשע תחנות ההחלפה הראשונות, שנמצאות כיום בתהליכי בנייה מתקדמים, וימוקמו בחדרה, מודיעין, מחניים, מצפה רמון, באר שבע, יבנה, בית שאן וצומת ביל"ו. בנוסף, פועלת החברה לפריסת אלפי עמדות טעינה בכ-400 חניונים, שכמחציתם נמצאים לטענתה בתהליך פריסה מתקדם.

החברה דיווחה גם כי חתמה על הסכמי שיתוף פעולה עם 27 עיריות בישראל לפריסת תשתית בערים, ועם למעלה מ-350 מהחברות במשק על הצהרה כי הן יבחנו להסב את צי הרכב הקיים שלהן לרכב חשמלי. היקף הציים של החברות כלי נאמד ב-70 אלף כלי רכב. בטר פלייס הציגה היום גם את מבנה המערך הלוגיסטי שפותח לתפעול כלי הרכב בישראל, את מערכת השליטה והבקרה, שנבנתה בישראל לניהול כלל רשת הטעינה והתמיכה בלקוחות, ואת ממשק המשתמש לנהג בתוך המכונית.

בחודשים האחרונים עורכת בטר פלייס תהליך מבחן למערכת, שכולל נהיגת מבחן ללמעלה מ-25 מכוניות חשמליות שנוסעות בכבישי ישראל 20 שעות ביממה. תהליך הרצת המערכות צפוי להתרחב ולכלול בהמשך גם משתמשים ראשונים.

החברה הציגה היום הדגמה ראשונה של תהליך החלפת הסוללה בדגם הסופי של רנו Fluence Z.E, המכונית החשמלית הראשונה בייצור המוני, שתשווק לצרכנים בכל העולם לקראת סוף השנה. החלפת הסוללה מתבצעת באמצעות מנגנון רובוטי ורציף מתחת לרכב ע"י הוצאת הסוללה המשומשת והחלפתה בסוללה מלאה ומחוברת בכל עת למרכז השליטה של החברה ולממשק המשתמש בתוך הרכב. ההחלפה מתבצעת בפרק זמן של כ-5 דקות.

ממשק המשתמש ברכב הינו מערכת מחשב אינטגרלית, פרי פיתוח של חברת בטר פלייס וקונטיננטל והוא כולל מערכת ניווט אינטגרלית שמסייעת לאתר עמדות טעינה והחלפה. שיווק המכונית בישראל צפוי להתחיל ככל הנראה בספטמבר והן ישווקו באמצעות חברות הליסינג ובבאמצעות סוכנויות המכירה של רנו.