המספר הסופי של פורשי רשות השידור: 677

כל הסכמי השכר ברשות השידור וכל עקרונות הרפורמה יאושרו בישיבת המליאה הקרובה ■ מספר העובדים החדש ברשות, לאחר שהרפורמה כולה תאושר, עומד על 1,275

מליאת רשות השידור הנוכחית תקיים השבוע את ישיבתה האחרונה. ל"גלובס" נודע כי המליאה הנוכחית תאשר בישיבתה האחרונה את כל הסכמי השכר החדשים ברשות השידור ואת כל עקרונות הרפורמה, כפי שנקבעו עד כה בהסכמים בין הצדדים ברשות.

לאחר שהשבוע חתם הנשיא שמעון פרס על כתבי המינוי של חברי המליאה, הם צפויים להתכנס לראשונה, בראשותו של היו"ר אמיר גילת, כבר בשבוע הבא.

בתוך כך, נודע כי מספר הפורשים הסופי ברשות השידור יהיה 677 - במקום 700, כפי שתוכנן מלכתחילה בניסוח הרפורמה הראשוני של חברת הייעוץ תאסק. זאת, לאור התאמות שונות שהיה צורך לעשות לאור העובדה כי עברו מספר שנים מאז אותו ניסוח.

מספר העובדים החדש ברשות, לאחר שהרפורמה כולה תאושר, עומד על 1,275 עובדים, בהם 150 עובדים חדשים בלבד.

את מרבית העובדים הנותרים ברשות לא ניתן יהיה לפטר לאורך תקופה של בין 7 ל-10 שנים. כמו כן נודע כי שנה אל תוך הרפורמה, ניתנת לרשות השידור הזכות לערוך שינויים במבנה ולהתאימו למציאות, אם יהיה בכך צורך.

עם זאת, על מנת להשלים את הרפורמה, יש עדיין צורך באישור חוק רשות השידור החדש ובהחלטה על דרכי מימונה, זאת כאשר נושא העלאת האגרה נכרך בחוק החדש.

עם המינוי של המליאה והוועד המנהל החדש בראשותו של גילת, יחל תהליך המכרזים ברשות השידור, במסגרתו ימונו מנהלי מדיות חדשים, ותחתם ימונו שורה ארוכה של בעלי תפקידים, אשר משמשים כבר שנים ארוכות כמינויים בפועל.

משימתו הגדולה עם זאת של הוועד המנהל החדש צפויה להיות מינויו של מנכ"ל חדש במסגרת ועדת איתור שמחבריה יהיו גם חברי וועד מנהל. המלצות הוועדה למנכ"ל יובאו בפני הממשלה, אשר לפי חוק רשות השידור החדש אמורה להיות זו שמאשרת בסופו של יום מינוי זה.

לא מן הנמנע כי גם מנהלי המדיות ימונו באמצעות ועדת איתור דומה, ולא באמצעות מכרז - מה שמחזק את ההערכה כי יובאו לתפקידים השונים גורמים מחוץ לרשות.

ברשות השידור אישרו את הפרטים.