נתנו שירותי תמיכה טכנית לאתר הימורים - והורשעו בפלילים

ביהמ"ש הרשיע את אנשי המחשבים יצחק גולדמן וניר דותן, שנתנו שירותי תמיכה לאתר הימורים באינטרנט, בביצוע עבירה של סיוע לעריכת הגרלות והימורים - זאת לראשונה בישראל

לראשונה בישראל - בית המשפט הרשיע בפלילים אנשי מחשבים שסיפקו שירותי הקמה ותמיכה טכנית לאתר הימורים באינטרנט.

בית משפט השלום בראשון-לציון הרשיע היום (ד') את אנשי המחשבים יצחק גולדמן וניר דותן, שנתנו שירותי תמיכה טכנית לאתר הימורים באינטרנט, בביצוע עבירה של סיוע לעריכת הגרלות והימורים.

"אין חולק כי הנאשמים מצויים בתחתית מדרג העבירות. הם לא גרפו לכיסם נתח מההימורים ולא עודדו באופן ישיר מהמרים. פעילותם הסתכמה בבניית האתר, תחזוקתו ושדרוגו - לכאורה, פעולות טכניות גרידא. ואולם, סבורני כי המעשים בהם חטאו הם חמורים ביותר", כתב השופט רפי ארניה.

השופט הסביר כי החוק הפלילי רואה במי שמחזיק את מנהל מקום למשחקים אסורים, כמי שמבצע עבירה שעונשה 3 שנות מאסר.

"לטעמי, מעשיהם של הנאשמים בתיק זה אינם שונים מתכליות האיסור בחוק - הנאשמים סיפקו למעשה את הבית להימורים. רשת האינטרנט היא פלא של ממש, ותועלתה למרקם החיים החברתי הינה רבה. ואולם, היא גם מקפלת בתוכה סכנות רבות, שאחת מהן היא סכנת ההימורים ברשת", כתב השופט.

בשנת 2007 הקימו גולדמן ודותן אתר הימורים באינטרנט בעבור דב שרגאי, ובהמשך הקימו את חברת "בול סטאר אינטראקטיב", ובאמצעותה נתנו שירותי תמיכה טכנית לאתר. כשנגלה הדבר הגישה נגדם המדינה כתב אישום וטענה כי פעולותיהם היו מנוגדות לחוק, תוך שהדגישה את הסכנות הרבות הטמונות בהימורים ברשת.