יחימוביץ' לעובדים הסוציאליים: "צריך לדעת מתי לעצור"

יחימוביץ': "למאבק עובדים יש שעון פנימי; יש לו מועד תפוגה... החוכמה היא לדעת לגרוף את מלוא ההישגים האפשריים ברגע הנתון ולדעת מתי מוצה המהלך"

"מה שהושג עד כה מול האוצר הוא ההסכם הטוב ביותר שאני מכירה שהושג לעובדים בהסכמים חריגים בעשור האחרון" - כך כותבת ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) לעובדים הסוציאליים, שהחליטו לדחות את ההסכם שגובש בין ההסתדרות למשרד האוצר.

יחימוביץ', הנחשבת לבעלת בריתו של יו"ר ההסתדרות עופר עיני, כתבה במכתב: "ברור שההסכם הוא פשרה. ברור שהחזון שלי הוא תוספת שכר של מאה אחוזים בשבילכם, אלפי תקנים במשרד הרווחה ובעיריות לעובדים סוציאליים, והשבה למדינה את מה שהופקר באאוטסורסינג ובהפרטות... אבל ביחס למציאות הקשה שאנחנו פועלים בתוכה, ההישגים שהשגתם עד כה בזכות מאבק נחוש, חכם, ואידיאולוגי הם עצומים".

יחימוביץ' התייחסה גם להתקפות האישיות כנגד ראשי ההסתדרות ואיגוד העו"סים: "להסתדרות יש עניין עצום להגיע להסכם הטוב ביותר שאפשר, גם ברמת המחויבות הערכית והארגונית, וגם ברמת הקרדיט והפגנת העוצמה... למאבק עובדים יש שעון פנימי; יש לו מועד תפוגה... החוכמה היא לדעת לגרוף את מלוא ההישגים האפשריים ברגע הנתון ולדעת מתי מוצה המהלך".

ביה"ד סירב להוציא צווי מניעה

שביתת העובדים הסוציאליים מתקרבת אל השבוע הרביעי שלה, אולם אמש (ג') דחה ביה"ד האזורי לעבודה בת"א את בקשת המדינה להוציא צווי מניעה לחלק מהשובתים - 1,600 עו"סים המועסקים בביטוח הלאומי ובמשרד הביטחון. באופן אירוני, את העו"סים ייצגה בדיון ההסתדרות, שמשכה את ידה מניהול המו"מ מול משרד האוצר בטענה כי ההסכם שגובש הוא הטוב ביותר שניתן היה להשיג.

ההסתדרות אף קיבלה את הצעת הפשרה של ביה"ד לפיה העובדים ישובו לעבודה וינהלו במקביל מו"מ עם האוצר, אולם דווקא נציגי האוצר דחו את ההצעה בטענה כי המו"מ מוצה. משכך, נציגי ההסתדרות עמדו על זכותם של העו"סים להמשיך לשבות ודיון נוסף בביה"ד נקבע רק ליום ד' הבא.