רמי שני ויתר על דמי השכירות - למען בטיחות וסביבה

רמי שני, הבעלים של מפעל חד פלדה, איבד את בנו בתאונת ■ באחרונה הודיע להנהלת החברתו על החלטתו לוותר על דמי שכירות שנתיים שגבה מהמפעל באזור התעשייה בקרית גת

רמי שני, הבעלים של מפעל חד פלדה בעכו, אומר שהוא כבר לא מתעניין בכסף: "מאז האסון האישי שבו קופחו חייו של בני, הכסף הפך לשולי, ללא חשוב", אמר בשיחה גלוית לב עם "גלובס". טרגדיה שאירעה במפעל שלו לפני כארבע שנים טילטלה את עולמו, כשברקע גל של פעולות מחאה מצד פעילי סביבה בצפון שטענו כי פעילות הייצור של הפלדה במקום חושפת את בריאות הציבור לסכנה.

כך, בניסיון ליישב את המשבר, פעל בנו אסף ז"ל להתקנת מסנן מיוחד שיפחית את פליטת האבק לסביבה. ביוני 2007 עבד אסף בן ה-29 עד שעה מאוחרת במפעל, בניסיון להאיץ את התקנת המסנן.

אלא שב-21:00 קרס חלק כבד ופגע בראשו. אסף נהרג: "היום אני מסתובב במפעל הזה, שבו איבדתי את בני, ואני עדיין מבולבל", אמר שני. "היחס שלי למקום הזה הוא אמביוולנטי, כי אסף אהב אותו ובו הוא גם נהרג. איבדתי עניין בכסף. מעולם לא הייתי איש של כספים, קל וחומר עכשיו".

בניסיון להנציח את זכר בנו, הקים שני במפעל כמה אנדרטאות הנושאות את תמונותיו, ושינה את שמו ל'חד אסף פלדה'. באחרונה הודיע להנהלת החברה שלו, המעסיקה כ-600 עובדים ונסחרת בבורסה, על החלטתו לוותר על דמי שכירות שנתיים שגבה במשך שנים מהמפעל באזור התעשייה בקרית גת, בהיקף של כחצי מיליון דולר לשנה: "אני לא רוצה את הכסף הזה, אין לי מה לעשות איתו. אני רוצה שאת הכסף ישקיע המפעל בבטיחות, ברווחת העובדים ובשמירה על איכות הסביבה", אמר: "זה לא קשור להשקעות בהיקפים כספיים הרבה יותר גדולים שאנחנו עושים ממילא בהיבטים סביבתיים", אמר.