דודי ויסמן נכנס לסלולר: שת"פ למפעיל MVNO עם פרטנר

קבוצת אלון וחברת פרטנר חתמו על מזכר הבנות לשיתוף-פעולה, במסגרתו תשמש אלון סלולר כמפעיל וירטואלי סלולארי על גבי הרשת של פרטנר

חברת פרטנר וחברת אלון סלולר מקבוצת אלון בראשות דודי ויסמן חתמו היום על מזכר הבנות מסחריות, לשיתוף פעולה במסגרתו תשמש אלון סלולר כמפעיל וירטואלי סלולרי (MVNO) על גבי רשת פרטנר.

אלון סלולר מתכוונת להיות Full MVNO, כלומר בכוונתה להקים מתגים ומערכות חיוב וגביה, ולשכור מפרטנר רק את רשת הרדיו שלה - וזאת בשונה מהמודל שעליו הולכת רשת רמי לוי, שהולכת עם פלאפון ורוכשת ממנה את כל השירותים.

את אלון סלולר מלווה חברת וירג'ין הבריטית, שהיא שחקן וירטואלי שפועל ב-9 מדינות בעולם. וירג'ין מסייעת בהקמה של המיזם אך בכל הקשור לשימוש במותג שלה, עדיין אין החלטה, שכן לא ברור האם למותג וירג'ין יש ערך שיווקי גבוה יותר מאשר קשת המותגים שיש בקבוצת אלון.

במיזם שותפים אלומיי קפיטל בראשות שלמה נחמה, ואיש העסקים אלי עזור. התוכנית היא לנצל את מערך המכירה בפריסה ארצית באמצעות הרשתות הקמעונאיות מגה, תחנות התדלוק דור אלון ורשתות חנויות הנוחות אלונית ו-AM:PM. בנוסף, אלון סלולר מתעתדת להציע הטבות שונות וייחודיות לחברי מועדון הלקוחות YOU המונה כיום מעל 800 אלף בתי-אב, עבור מי שיקנה מהם שירותי סלולר.

על-פי הערכות והניסיון בעולם מלמדים ששחקני MVNO אינם משחקים במגרש "הגבוה" של משתמשי הסמארטפונים והאינטרנט הסלולרי המהיר, אבל גורמים מקורבים לחברה מציינים שהחברה מתכוונת לשחק גם במגרש זה.

בהודעה שפרסמה החברה, אמר דודי ויסמן כי "כניסתנו לשוק התקשורת באמצעות מודל ה-MVNO הינה המשך ישיר לאסטרטגיה העסקית של הקבוצה להציע ללקוחותינו מגוון מוצרים ושירותים בצורה הוגנת ושקופה, במחירים תחרותיים ובאיכות הגבוהה ביותר. שיתוף הפעולה עם פרטנר יאפשר לנו להיות שחקן מרכזי בשוק".

יעקב גלברד מנכ"ל פרטנר ציין: "אנו מקדמים בברכה את חברת אלון סלולר, ושמחים על חתימת מזכר הבנות עימה. בחרנו לחתום על מזכר ההבנות עם חברה קמעונאית בעלת פריסה ארצית של מאות נקודות מכירה המאפשרת הפצה ומכירה לקשת רחבה של צרכנים".