אדם שוב: "קניית דירה זה קלאסי רשת חברתית"

מנכ"ל "ריפרש": "מנוע השיווק החזק ביותר בענף הנדל"ן הוא מנגנון 'חבר מביא חבר'" ■ גזית גלוב החלה השבוע במהלך לקראת הפניית תקציבי הפרסום והשיווק שלה למדיה החברתית

גזית גלוב ישראל החלה השבוע במהלך לקראת הפנייה של תקציבי הפרסום והשיווק שלה למדיה החברתית. ירון אשל, המשנה למנכ"ל גזית גלוב ישראל, אמר שאם הניסוי שעושה החברה בקניון שבבעלותה בכפר-סבא יוכיח את עצמו (עד הורדת מוסף זה לדפוס התחברו לעמוד הקניון בפייסבוק 880 חברים תוך 7 ימים) - יועברו בהדרגה 50% מתקציב הפרסום של החברה ממדיות רגילות למדיה החברתית.

לדבריו, "הקהל שמגיע לקניונים ולמרכזים המסחריים שלנו ישמח שנגיע אליו ושנציג בפניו מה שקורה בקניונים, באופן ישיר ואישי". אשל אומר כי ברור שהדרך לעשות זאת היא באמצעות רשתות חברתיות.

החברה שעושה את הפיילוט עבור גזית גלוב היא "ריפרש", הנחשבת לאחת המובילות בישראל בתחום הפרסום והשיווק במדיה חברתית. הבעלים והמנכ"ל, אדם שוב, סבור כי החיבור בין נדל"ן ומדיה חברתית, הגם שעוד לא התפתח עד היום, הוא דבר מתבקש.

- חשבתי שפייסבוק ופורסקוור זה לקוסמטיקה, בגדים ומסעדות.

"זה באמת אתגר. אנשים לא קונים דירה בכל יום, ולכאורה לא ברור מה יש להם לחפש בעמוד פייסבוק של חברת נדל"ן. עם זאת, כל איש נדל"ן יסכים כי מנוע השיווק החזק ביותר בענף הוא מנגנון 'חבר מביא חבר'. כשאנשים מתכוננים לקנות נכס, הם נוטים לשתף ולהתייעץ, בנוגע לכדאיות העסקה, לטיב השכונה, לעיצוב הדירה ולתנאי המשכנתא, ואם זה לא פייסבוק - אז אני לא יודע מה כן".

- ואחרי שכבר קנו דירה?

"אפילו יותר. כיום לקוחות מצפים מחברות שמשרתות אותם להיות עבורם במקומות שהם נמצאים. מתחמי המגורים בזמננו הם קהילות, שלאנשים ששייכים אליהן יש לא מעט במשותף. בראש ובראשונה הם גרים באותה שכונה, הם נפגשים במכולת ובמגרש המשחקים, וסביר שיחלקו גם תחומי עניין, עיסוקים ושאיפות. אם החברה שבנתה את המתחם הופכת למארחת של חברי הקהילה גם בעולם הווירטואלי, זה יכול לחזק אותה מאוד."

- ובחזרה לגזית גלוב, למה לי להיות חברה של קניון?

"קודם כל, יש פעילות השקה שבה כל חבר יכול לקבל 500 שקל לבזבוז, אם יכתוב סטטוס מוצלח על חנות שהוא מעדיף בקניון. בהמשך, כל אירועי הבידור והפעילויות בקניון יעבדו דרך מנגנון האיוונטים של פייסבוק, ויודיעו לחברים על אירוע מתקרב".

פיתוח צפוי נוסף קשור לשירותים מבוססי מיקום: זיהוי מי שנכנס לקניון ונמצא בו והצעת הטבות למי שהכריז על כך דרך פעולת צ'ק-אין (דיווח דרך יישום סלולרי, כמו פלייסז של פייסבוק ופורסקוור, על המיקום הנוכחי של אדם).

- מי רוצה לספר לכל העולם איפה הוא נמצא?

"מרכזי קניות, כמו של גזית גלוב, מתאפיינים בקהל לקוחות מקומי, שזה אזור הבילוי המשותף שלו. רבים מהמבקרים בקניון G כפר-סבא ושכמותו מכירים אחד את השני, יש אפשרות שישמחו לדעת מי עוד נמצא בסביבה.

"בנוסף, ברגע שאדם עושה צ'ק-אין הוא מפרסם את המקום שבו הוא נמצא, זה משתלם למקום שבו נעשה הצ'ק-אין, ומי שעושה זאת ירוויח מכך. אחרי פעולת צ'ק-אין יישלחו מיד למכשיר הסלולרי קופונים שאפשר לממש במסעדות, בסופרמרקטים ובחנויות שבקניון".

- השירות עבור גזית גלוב יורחב אל מעבר לפעילות הקמעונאית שלה?

"אין תוכנית כזו כרגע, אבל אנחנו בדרך לפעילות בתחום המגורים עם חברה אחרת".