אטיאס: "הקרקע היא לא אמצעי לחלוב כסף מהאזרחים"

הממשלה אישרה היום בניית 5,000 דירות לקשישים על שטחים ציבוריים ועזרה בשכ"ד ■ שר השיכון: "החלטה חשובה ופורצת דרך - נעניק הנחות וסבסוד בקרקע גם לזוגות צעירים"

האם הדיור הציבורי הישראל עתיד לחזור לסדר היום? החלטה שהתקבלה היום בממשלה בהחלט מתקדמת לכיוון זה. הממשלה אישרה היום (א') את הצעתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו, השרה לקליטת העלייה, סופה לנדבר ושר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, לבניית 5,000 יחידות דיור עבור קשישים נזקקים הזכאים לסיוע בשכר דירה הממתינים לדיור ציבורי.

בהתאם למודל השתתפות הממשלה בשכירות ארוכת טווח, תסייע הממשלה בשכר הדירה לקשיש בכ-1,200 שקל לחודש בממוצע. הקשישים הנזקקים ישלמו שכר דירה חודשי בסך של 200-300 שקל, מדובר בהיקף שלא יעלה על 8% מקצבת הזקנה.

על פי ההחלטה, יוכלו הרשויות המקומיות וגופים לאומיים להקים בתי דיור לקשישים בשטחים המיועדים לשימוש ציבורי, הידועים כ"קרקע חומה". עוד נקבע כי במטרה לאפשר לרשויות לבנות את בתי הדיור, יוכלו להקים במתחם גם מבנים עסקיים, אשר פירותיהם יופנו למימון הבנייה ולתחזוקה השוטפת של בתי הקשישים.

כיום ישנם בין 35 אלף ל-40 אלף קשישים הזכאים לדיור ציבורי המופעל על ידי משרד הקליטה. יש לציין כי רוב הקשישים שיקבלו פיתרון במסגרת החלטה זו הינם עולים חדשים, המוגדרים כפליטי שואה מהמעגל השני והשלישי.

ראש הממשלה נתניהו, אמר כי: "החלטה זו מהווה חלק ממגוון הפתרונות שהממשלה מייצרת לאוכלוסיית הקשישים. הנושא הזה חשוב לנו מאוד. יש לנו מחויבות לסייע ולהעניק לכל אזרח במדינה את האפשרות לגור ולחיות בכבוד".

שר השיכון ובינוי אטיאס: "מדובר בהחלטה חשובה, פורצת דרך במדיניות הקרקעית של מינהל מקרקעי ישראל שמיטיבה עם הקשישים. הקרקע היא משאב של הציבור ולטובתו, ולא אמצעי לחלוב כסף מהאזרחים ולכן ראוי להעניק קרקע בחינם לקשישים. נמשיך במדיניות זו כדי להעניק הנחות וסבסוד בקרקע לזוגות צעירים שסובלים ממצוקת הדיור".

השרה לקליטת העלייה סופה לנדבר: "ממשלת ישראל חייבת להיות מסוגלת לתת פתרונות דיור לאזרחיה, והמאמץ צריך להיות משותף בין המשרדים הרלוונטיים. מדובר בצעד נוסף שמסמן תקווה לפתרון כולל למצוקת הדיור הציבורי".