מאבק החרדים לחינם? "בקברים ביפו יש חזירים ופגאנים"

עשרות מפגינים ושוטרים נפגעו בהפגנות בחודשים האחרונים במתחם "אנדרומדה" ביפו ■ החרדים טענו שהמבנה מוקם על קברים עתיקים של יהודים, אך ברשות העתיקות טוענים שלא

מאבק עיקש ולעיתים אף אלים - לחינם? רשות העתיקות הודיעה היום כי בתום חפירות שביצעה במלון עדן, הסמוך למתחם "אנדרומדה" ביפו, התגלה כי הקברים בגינם מוחים החרדים במקום, אינם של יהודים והם מזוהים עם אוכלוסיות פגאניות ועצמות חזיר.

ברשות אומרים כי בחפירה נתגלו קבורות מסוגים שונים מסוף התקופה הפרסית (המאה הרביעית לפני הספירה) ותקופת הברונזה המאוחרת (המאה ה-14 לפני הספירה). בקברים נמצאו כאמור גם עצמות חזיר של חזירים מבויתים, מנהג נפוץ בקרב אוכלוסיות פגאניות במספר רב של אתרים בישראל הקדומה.

"בתום החפירה נמסרו הנקברים לנציג מוסמך של משרד הדתות שהיה נוכח בשטח במהלך החפירות, לשם העברתם לקבורה חלופית", אמרו עוד ברשות העתיקות.

אלפים התעמתו במתחם עם כוחות המשטרה

בקיץ האחרון התעמתו אלפי חרדים עם כוחות המשטרה בשכונת אנדרומדה ביפו, בניסיון להפסיק את העבודות הארכיאולוגיות במקום. הם שרפו דגלי ישראל, קראו קריאות "נאצים", השליכו אבנים, שרפו צמיגים, הבעירו פחים והתעמתו עם המשטרה. כוחות רבים של יס"מ ומג"ב, פעלו כדי להשתלט על המפגינים ובעימותים נפצעו כ-15 מפגינים וכן חמישה שוטרים באורח קל עד בינוני.

כתב חדשות 2 הותקף על ידי כמה מהמפגינים, אשר ניתקו את אמצעי השידור שלו ומנעו ממנו את המשך סיקור האירוע. על צוותי הטלוויזיה והצלמים הושלכו גם בקבוקי מים.