"ארגון משחק טקסס הולדם למטרות פרס - עבירה פלילית"

בית המשפט המחוזי בת"א קיבל בקשה למחיקת ערעור שעסק בחוקיות משחק הפוקר טקסס הולדם, ובכך הפך את ההחלטה שהתקבלה בעניין בבית משפט השלום לחלוטה

בית המשפט המחוזי בתל-אביב קיבל היום (א') בקשה למחיקת ערעור שעסק בחוקיות משחק הפוקר "טקסס הולדם", ובכך הפך את ההחלטה שהתקבלה בעניין בבית משפט השלום לחלוטה.

על-פי ההחלטה, משחק הטקסס הולדם הוא משחק אסור, וארגון משחק כזה למטרות פרס נחשב לעבירה פלילית.

ביוני 2008 ניתן פסק דין תקדימי בבית משפט השלום בתל-אביב, משחק הקלפים מסוג פוקר טקסס הולדם הוא "משחק אסור", שבו רכיב הגורל עולה על רכיב היכולת.

משמעות ההחלטה היא כי ארגון של משחק טקסס הולדם, שבו ניתן לזכות בכסף או בפרסים, מהווה עבירה פלילית שעונשה עד 3 שנות מאסר. העונש על השתתפות במשחק הוא עד שנת מאסר אחת.

הנאשם ערן רוק הורשע בארגון טורניר טקסס הולדם בדירה שנשכרה לשם כך במלון שרתון סיטי טאוור ברמת-גן.

רוק ערער על הרשעתו לבית המשפט המחוזי, בפני הרכב שופטים בראשות הנשיאה דבורה ברלינר, שהחזיר את הדיון לבית משפט השלום לשמיעת עד מומחה לסטטיסטיקה מטעמו.

בפברואר 2010 ניתן פסק הדין המשלים, לאחר שמיעת העד המומחה, בו קבע בית משפט השלום כי אין בעדות המומחה כדי לשנות את הכרעתה המקורית, לפיה טקסס הולדם הוא משחק אסור.

רוק ערער בשנית נגד הרשעתו לבית המשפט המחוזי, בטענה כי טקסס הולדם הינו משחק יכולת, שאינו משחק אסור.

מנגד, המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה טענה, באמצעות עו"ד ד"ר מאור אבן-חן ועו"ד ערן בנאי, כי פסק הדין של בית משפט השלום הוא נכון וצריך להישאר על כנו.

זמן קצר לאחר קבלת תגובת הפרקליטות ולפני שהתקיים דיון בפני הרכב השופטים, הודיע רוק לבית המשפט על בקשתו למחוק את הערעור, והיום החליטה הנשיאה ברלינר על מחיקת הערעור.

לדברי הפרקליטות, ההחלטה לפיה טקסס הולדם, הנחשב למשחק פופולרי אף בקרב גורמים נורמטיביים, הוא משחק אסור, משתלבת בפעילות האכיפה המוגברת שמנהלות פרקליטות המדינה ומשטרת ישראל בשנים האחרונות נגד תופעת ההימורים בישראל, ומהווה נדבך חשוב במאבק בתופעה.