יצחק טוניק: אם מקצצים ולא מפצים, לא תהיה גלי צה"ל

מפקד גלי צה"ל מתכוון לערער על ההחלטה בוועדת השרים לדחות את החוק שמעגן את האפשרות של התחנה הצבאית לגבות כסף על שידור פרסומות, חסויות ותשדירי שירות

"נגיש ערעור על מנת לשנות את ההחלטה", כך אמר היום (ב') מפקד גלי צה"ל, יצחק טוניק, בעקבות ההחלטה אתמול (א') בוועדת השרים לחקיקה לדחות את החוק שמעגן את האפשרות של התחנה הצבאית לגבות כסף בעבור שידור פרסומות, חסויות ותשדירי שירות למען ציבור החיילים ואנשי הקבע.

בעקבות ההחלטה, כבר בתוך חודשיים תפסיק התחנה לאחר שנים לשדר פרסום, והמחיר צפוי להגיע ל-20 מיליון שקל, שהם ההכנסות משוק הפרסום לתחנה בשנה.

ועדת השרים קיבלה למעשה את עמדת הרשות השנייה, קול ישראל ותחנות הרדיו האזורי, שהתנגדו לחוק.

"זה מחייב חשיבה אחרת לגמרי בעניין גלי צה"ל", אומר טוניק בתגובה ראשונה. לדבריו, "התשדירים חשובים כי יש ערך בזה שהעומס על תקציב המדינה קטן יותר".

לדבריו, אם יקוצץ הסכום, אפשרות ברורה היא שהכסף יגיע ממשרד הביטחון: "יש כל מיני אלטרנטיבות. אפשרות אחת היא שיגדל התקציב ממשרד הביטחון, ואפשרות אחרת היא שגלי צה"ל תקבל נתח מתקציב אגרת הרדיו שמשולמת לרשות השידור".

"התחנה הכי זולה"

לדבריו, "גלי צה"ל היא התחנה הכי זולה עם המשכורות הכי זולות וכוח-האדם הכי מועט מכל תחנות הרדיו. אם יהיה קיצוץ, זה יהיה בשוליים.

"אם מישהו מחליט החלטה כזו, יש לזה משמעות לגבי איזה גלי צה"ל תהיה - אם מקצצים ולא מפצים, אי-אפשר לעשות תחנת רדיו. אני מקווה שיימצא פתרון".

ההצעה נדחתה בוועדת השרים ברוב קולות, כאשר תמכו בה רק שני שרים, השר לענייני מודיעין, דן מרידור, ושר המשפטים, יעקב נאמן.