הנפקה חמה: הוט הרחיבה את הגיוס לכ-1.5 מיליארד שקל

‎‎ביקושים גבוהים של 1.6 מיליארד שקל נרשמו היום במכרז המוסדי להנפקת האג"ח של חברת התקשורת הוט ■ בכיר בשוק החיתום: "המוסדיים לקחו את כל ההנפקה"

‎‎ביקושים גבוהים של 1.6 מיליארד שקל נרשמו היום במכרז המוסדי להנפקת האג"ח של חברת התקשורת הוט . החברה הרחיבה את הגיוס המתוכנן מ-1 מיליארד שקל ל-1.5 מיליארד שקל. "המוסדיים לקחו את כל ההנפקה", אמר בכיר בשוק החיתום. על פי ההערכות, חלקו של הציבור בהנפקה יעמוד על 200 מיליון שקל לכל היותר.

אותו חתם בכיר הוסיף, כי "תחום התקשורת נתפס כפחות מסוכן ובצדק. האם הצלחת ההנפקה מלמדת משהו? כן, שהביקושים לאג"ח חזקים מאוד וחלק מזה יש לייחס למחסור שיצר יישום המלצותיה של ועדת חודק".

הוט, שבשליטת פטריק דרהי ובניהולו של הרצל עוזר, פועלת בתחום הטלוויזיה הרב-ערוצית ובתחומי האינטרנט והטלפוניה. החברה נסחרת בבורסה המקומית בשווי של 4.9 מיליארד שקל, ובשנת 2010 היו הכנסותיה 3.25 מיליארד שקל והרווח הנקי שלה הסתכם ב-106 מיליון שקל. לפי חברת הדירוג מידרוג, סדרת האג"ח המונפקת מדורגת בדירוג ‏A1‎‏ באופק יציב.

תמורת ההנפקה העתידית מיועדת לפעילותה העסקית של החברה. במקביל דיווחה הוט לפני כמה ימים על חתימת הסכם מימון בנקאי בגובה של עד 3.4 מיליארד שקל, המאפשר לה לחלק דיבידנד של עד 500 מיליון שקל במהלך שנת 2011. ‏‎‎‏

‏‏