הסכם לחברת החשמל ובטר פלייס לטעינת המכוניות החשמליות

מערך הטעינה בשטחים ציבוריים יוקם עי חברת החשמל ויהיה בבעלותה ותפעולה בהיותה ספק שירות חיוני ■ חברת החשמל תקים את המערך באמצעות מימון שיועמד ע"י בטר פלייס

חברת החשמל חתמה היום (ג') על הסכם הבנות ראשון בנושא טעינת רכבים חשמליים עם חברת בטר פלייס. על פי ההסכם מערך הטעינה בשטחים ציבוריים יוקם עי חברת החשמל ויהיה בבעלותה ותפעולה בהיותה ספק שירות חיוני. בנוסף, חברת החשמל, כספק שירות חיוני, תחתום על הסכמים דומים עם כל חברה שתפעל בתחום זה. עמוס לסקר, מנכ"ל חברת החשמל ומשה קפלינסקי , מנכ"ל בטר פלייס ישראל הם שחתמו על ההסכם.

ההסכם מגדיר כי מערך הטעינה בשטחים ציבוריים יוקם עי חברת החשמל ויהיה בבעלותה ותפעולה בהיותה ספק שירות חיוני. מערך הטעינה כולל: עמודי טעינה, ציוד חשמלי המשמש לחיבורם לרשת החשמל ומערכת ניהול הטעינה. מערך הטעינה שתקים החברה יאפשר בקרת עומסי מערכת החשמל, עובדה אשר תאפשר יציבות ואמינות באספקת החשמל.

בהתאם למדיניות המשרד לתשתיות לאומיות, חברת החשמל תקים את המערך באמצעות מימון שיועמד ע"י בטר פלייס, ו/או כל ספק טעינה אחר שיזמין הקמת מערך טעינה בשטחים ציבוריים. מערך זה ישמש את כלל כלי הרכב החשמליים של כל ספקי הטעינה שיפעלו בישראל. תעריפי החשמל לכיסוי עלויות מערך הטעינה והשימוש בחשמל ייקבעו ע"י רשות החשמל.

בנוסף, מעוניינת חברת בטר פלייס לרכוש מחברת החשמל שירותים נוספים כדלקמן: שירותי לוגיסטיקה, ניהול פרויקטים, מתן ייעוץ בהיבטי ההשפעות הצפויות על משקי החשמל במדינות אחרות בהן מתעתדת בטר פלייס לפעול.

הסכם זה משקף את ההבנות אליהן הגיעו הצדדים וכפוף ומותנה בחלקו בהסדרה מתאימה ו/או קבלת אישורים או היתרים על פי דין מאת הגורמים או הרשויות הרלוונטיים. הסכם הבנות זה, מהווה מתווה עקרוני לפעילויות ובסיסי להסכם מקיף ומפורט בין הצדדים אם וכאשר ידרשו לו .

יודגש כי חברת החשמל, כספק שירות חיוני, תחתום על הסכמים דומים עם כל חברה שתפעל בתחום זה. מעורבותה של חברת החשמל במיזם משתלבת עם מדיניותה הסביבתית, בנושא ההתייעלות האנרגטית.