גוגל נגד פייסבוק: משיקה שירות חברתי מתחרה ל-Like

גוגל השיקה היום את "1+", פיצ'ר חברתי שיופיע בתוצאות החיפוש באתר של החברה ויתפקד כשירות המלצות גולשים על תכנים שמעניינים אותם ברשת

מזה מספר חודשים מדברים בבלוגספירה על רשת חברתית חדשה של גוגל שתתחרה בפייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם. אז רשת חברתית עדיין אין - אבל שירות חברתי חדש שמתחרה באחד מהסמלים המסחריים של פייסבוק, דווקא כן.

גוגל השיקה היום (ה') את "1+", פיצ'ר חברתי חדש שיופיע בתוצאות החיפוש באתר של החברה וישמש כמתחרה ל"Like" של פייסבוק, מעין סימן אוניברסלי סימבולי שמתנוסס באתר הרשת החברתית ובאלפי אתרי אינטרנט ברחבי הרשת.

ממש כמו ה"לייק", "1+"‏‏ יתפקד כמעין שירות המלצות של הגולשים על תכנים שמעניינים אותם ברשת. הגולשים יוכלו להמליץ או לראות את ההמלצות של החברים שלהם בתוצאות החיפוש של גוגל.

מיליוני הגולשים יוכלו למצוא את "1+" באתר של גוגל בקרוב מאוד. לאחר לחיצה על הפיצ'ר, השם של הגולש יקושר לנושא אליו מוביל הלינק הרלוונטי, ומידע רלוונטי או מודעות פרסומיות באותו נושא יישלחו אליו למייל הפרטי. אחרי לחיצה על "1+" השם של המשתמש יצורף בתוצאת החיפוש לצג הכפתור, והיא מהווה אישור שלו לפרסום ולקבלת החומרים.

גוגל רוצה להתחרות בפופופולריות הגדלה והולכת של פייסבוק על 600 מיליון משתמשיה, ושואפת להיכנס לתחום הצומח של המדיה החברתית. באמצעות כפתור ה"1+" גוגל רוצה להשאיר את הגולשים כמה שיותר בתוך האתר שלה, או בתוך השירותים השונים שהיא מספקת, כמו למשל בשירות ה-Gmail או ה-‏Google Talk‏.

בעזרת הפיצ'ר, גוגל שואפת גם להגדיל את נתח השוק שלה בפרסום המקוון בתחרות מול בינג של מיקרוסופט - היות ואם הגולשים יקבלו תוצאות חיפוש בנושאים שיותר מעניינים אותם, הסבירות שהם ייכנסו ללינקים גבוהה יותר - וכך יגדלו ההכנסות של גוגל.

ה"1+" יופיע כאמור ברחבי הרשת, וכמו ה"לייק" של פייסבוק ניתן יהיה לראות באתרי אינטנרט שונים כמה גולשים לחצו עליו. לאחר יצירת מעגל חברים מסוים, גוגל תאפשר לו להתממשק בשירות המיקרובלוגינג טוויטר, שגם הפופולריות שלו אינה מוטלת בספק, וכך להרחיב את היריעה.