השידור האנלוגי יכובה בהדרגה תוך 3 חודשים

ספקי הממירים הדיגיטליים: כ-200 אלף משקי-בית בישראל כבר מחוברים לשירות "עידן+"

סגירת השידור האנלוגי בישראל תהיה הדרגתית. ל"גלובס" נודע כי למרות שהחלפתו של השידור האנלוגי בשידור הדיגיטלי אמורה להתחיל מחר (ו') באופן רשמי, תהליך הכיבוי ברחבי הארץ ייפרס על פני 3 חודשים, במטרה לאתר קשיים שעלולים לצוץ בהדרגה.

בימים האחרונים מדווחים הספקים השונים של הממירים הדיגיטליים על גידול של 20% במכירות, ולפי האומדן שלהם, בישראל כיום כ-200 אלף משקי-בית מחוברים לשירות "עידן+".

משמעות המהלך, אותו מובילים משרד התקשורת בראשות השר משה כחלון והרשות השנייה, היא כי לא יהיה ניתן לצפות יותר בטלוויזיה ללא חיבור לממיר דיגיטלי מסוג כלשהו.

צופים שאינם מעוניינים בחיבור להוט או ל-yes יהיו מוכרחים לרכוש ממיר בעלות חד-פעמית של מאות שקלים בודדות על מנת לצפות בטלוויזיה. כך, ללא דמי מנוי, יוכלו לפי שעה לצפות בערוצים 1, 2, 10, 33, וערוץ הכנסת 99.

בחודשים הקרובים צפוי מערך "עידן+" (DTT) להתעבות ולהכיל עד ל-18 ערוצים שונים, ובהם גם ערוץ 9, ערוץ 24, ערוץ בערבית והטלוויזיה החינוכית.

לידי "גלובס" הגיעה רשימת סדר כיבוי האתרים בהם פועלות כיום 55 אנטנות אנלוגיות, מרביתן של רשות השידור. הכיבוי הראשון יהיה באזור הגליל העליון והמערבי, בראשית אפריל עם סגירת המשדרים בתפן, במעלות ובעכו. בחודש הקרוב ייסגרו כל משדרי הצפון, פרט לחיפה ואחריהם אילת, צפון ירושלים, מטה יהודה, חיפה ואזור דימונה ומצפה-רמון, לפי סדר זה. רק בעוד למעלה מחודשיים יכובה אזור גוש דן, ואחריו צפון הנגב ועוטף עזה.

מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, אמר כי "התוכנית ההדרגתית לכיבוי השידור האנלוגי נקבעה על-ידי שר התקשורת, והיא תאפשר להיערך בצורה מיטבית ותאפשר לציבור להתרגל למהלך. בכך נוכל להבטיח מענה אזורי טוב יותר לבעיות, אם יצופו".