בנק הפועלים - המותג המושקע ביותר השבוע עם כ-2.2 מיליון שקל

מגה בול ושופרסל דיל מתרכזים בקרבות המחיר לקראת פסח. האם זו האסטרטגיה הנכונה?

בפרק הגמר של "האח הגדול", נחשפנו לראשונה לפרסומת של מגה בול עם הפרזנטורית החדשה, הלא היא ויקי קנפו. את "ברייק הזהב" קנתה המתחרה הכתומה שופרסל דיל, והזוכה הגדול בתוכנית היה ג'קי מנחם, בחור עממי לחלוטין, שבזכות לא מעט הודעות SMS הצטרף למועדון המיליון, הלא הוא העולם של "הביוקר".

השילוב של החברתי, העממי ו"הביוקר" מאפיין את מלחמות שופרסל-מגה השנה, ומועצם על-ידי בחירתה של קנפו כפרזנטורית של מגה בול.

להבדיל ממלחמות הפרסום בשנה שעברה, במסגרתן התבלבלנו כולנו מהשוואות המחירים שביצעה כל רשת שטענה שהיא הזולה ביותר - השנה, כך נראה, יש בידול בקו הפרסומי.

יש להודות על האמת: ככל שמגה ושופרסל מפרסמות את המחירים הזולים שלהן, הן מעצימות מבלי משים את רמי לוי ודומיו, הנתפסים באינטואיציה כרשתות הדיסקאונט האמיתיות.

אי-לכך, הרצון להידמות לעממי, ולומר "אני הזול ביותר" ראוי לעמוד לבחינה. אין ספק כי המחיר הוא מרכיב חשוב בהחלטת הקנייה. אולם האם ההחלטה של מגה ושופרסל להתמקד רק במחיר בפרסומות שלהן - ולא בחוויית הקנייה, איכות השירות, מבחר המותגים ופריסת הסניפים - היא אכן ההחלטה הנכונה? האם "המסר הזול" אכן משכנע את הציבור שהן הרשתות הזולות ביותר? או שמא דרושה חשיבה "מחוץ לקופסה"?

מצעד הפרזנטורים העממיים של שתי הרשתות הוא ארוך. שופרסל בחרה לאחרונה בבדרן צביקה הדר, שכבר הוכיח שהוא יודע לקרוץ בעממיות, ואילו מגה הביאה את מוכר הבורקס, מוכר הפלאפל, המשפחות מרובות הילדים - וכעת את ויקי קנפו העממית-חברתית. האם העממיים יביאו את הקהל לסניפים? ייתכן. לצלצולי הקופות פתרונים.

בנק הפועלים ממשיך להתחבר אלינו בווליום פרסומי גבוה עם פועלים CONNECT שבוע שני ברציפות, ואילו בזק יוצאת לראשונה בחגיגת מבצעי טלפוניה ללקוחות קיימים, ולא רק למצטרפים לחדשים כמקובל במקומותינו. בנק הפועלים ובזק מטופלים באדלר-חומסקי&ורשבסקי.

המותגים המשקיעים

1. בנק הפועלים - 2,293,506 שקל - באמצעות אדלר-חומסקי&ורשבסקי

2. בזק - 1,981,538 שקל - באמצעות אדלר-חומסקי&ורשבסקי

3. שופרסל - 1,354,516 שקל - באמצעות גיתם BBDO

4. בזק בינלאומי - 1,337,099 שקל - באמצעות אדלר-חומסקי&ורשבסקי

5. מגה בול - 1,255,021 שקל - באמצעות מקאן-אריקסון

* הנתונים מתייחסים לתאריכים 25-31/3/2011.

** הכותב הוא מנכ"ל יפעת בקרת פרסום.