הספונסר של ליברפול רוצה בקבוצה שחקן מאסיה

"כדי למצות את הפוטנציאל המסחרי, ליברפול חייבת להיות בסין וקוריאה", אומר ראש מחלקת התאגידים בבנק סטנדרד צ'רטרד, ומפתיע: "כספונסר, ליגת האלופות לא חשובה לנו"

סטנדרד צ'רטרד, הבנק שמעניק את החסות המרכזית של קבוצת הפרמיירליג ליברפול, מעוניין שהמועדון יחתים בשורותיו שחקן אסייתי. ראש מחלקת התאגידים בבנק, גווין לווס, הצהיר כי הוא סבור שקיים פוטנציאל מסחרי גדול בהחתמת שחקן מאסיה במועדון מהמרסיסייד.

"הדבר הכי טוב שליברפול יכולה לעשות עבורינו, וגם עבור הפרמיירליג, זה להחתים שחקן מאסיה. אתם רואים מה שחקן כמו פארק ג'י סונג (בתמונה) עשה לקבוצה כמו מנצ'סטר יונייטד", אמר לווס ל-AP. "השווקים באסיה ובמזרח התיכון מאד לאומניים וגאים במדינות שלהם. נניח ששחקן אחד מדובאי יופיע באיזה משחק פרמיירליג - פתאום כל דובאי תצפה במשחק".

לווס התייחס גם לפוטנציאל המרצ'נדייז של הכדורגל האירופי. "השוק באירופה רווי, יש הרבה מאד מועדונים מצליחים. כמה מרצ'נדייז הם כבר יצליחו למכור ב-10 השנים הקרובות? כדי למצות את הפוטנציאל המסחרי, אתה חייב להיות בסין, אתה חייב להיות בקוריאה, ולגרום לאנשים שם להתלהב מהכדורגל שלך".

לווס הפתיע והצהיר כי העובדה שליברפול כנראה לא תופיע בליגת האלופות בשנה הבאה לא ממש מטרידה אותו: "כספונסרים, ליגת האלופות, בניגוד לפרמיירליג, לא ממש חשובה לנו", אמר. "בשעה שבה המשחקים מתקיימים רוב האנשים בשווקים שמעניינים אותנו כבר נמצאים עמוק במיטות".

סטנדרד צ'רטרד הפך למאמץ הראשי של ליברפול בעונה הנוכחית, ומעניק לה את החסות המרכזית על חולצות השחקנים (החליף את קרלסברג). הבנק משלם עבור ההסכם כ-20 מיליון ליש"ט בשנה, בחוזה לארבע העונות הקרובות.