נוסעת נדחפה מהמטוס ונחבלה - ישראייר תשלם לה 630 אלף שקל

באירוע שהתרחש לפני כ-4 שנים נאלצו הנוסעים לרדת מהמטוס באמצעות מגלשת החירום בעקבות תקלה טכנית ■ אחת הנוסעות נחבלה בידה - וכעת בית המשפט פסק לטובתה פיצויים

בית המשפט השלום בתל-אביב קבע לאחרונה כי חברת התעופה ישראייר תפצה נוסעת בסכום של 632 אלף שקל, לאחר שנדחפה לעבר מגלשה על-ידי איש צוות אוויר במהלך נחיתה שהסתבכה.

הרקע להגשת התביעה היא טיסה שיצאה במאי 2007 מנתב"ג לברלין. הנחיתה ביעד לוותה במכה חזקה, ובעת שהמטוס פנה ממסלולו לכיוון מסלול ההסעה, הבחינו חלק מהדיילות בתא הנוסעים בעשן. הקברניט ביקש ממגדל הפיקוח לבצע בדיקה חיצונית, ובמקביל הודיע לנוסעים ולצוות על פינוי המטוס.

בשלב הזה, כך עולה מפסק הדין, נחלקו הדיילות ל-3 קבוצות. שתיים עמדו לצד דלתות היציאה הקדמיות של המטוס, שתיים לצד חלונות החירום, והשתיים הנותרות לצד דלתות היציאה. הנוסעים הונחו לעבר דלתות היציאה וגלשו במגלשות החירום.

התובעת טענה כי היא נדחפה על-ידי דייל, מעדה, נחבטה, ונגרמו לה נזקי גוף. ישראייר מצידה הכחישה וטענה כי על הטיסה כלל לא היו דיילים אלא דיילות בלבד.

השופטת יעל הניג העדיפה את גירסתה של התובעת וקבעה כי הוכח כי היא נדחפה על-ידי אדם שזהותו אינה ידועה ונפגעה בזרועה: "נתתי אמון שלם בתובעת ובבעלה, שהעידו כי זמן קצר לאחר מכן ומיד לאחר הגיעה לקרקע, התנפחה ידה... היא נבדקה על-ידי רופא בשדה, ולאחר מכן פונתה משם לבית-החולים בברלין", כתבה השופטת.

בית המשפט קבע כי התובעת סובלת מ-33% נכות, ונקבע כאמור כי ישראייר תשלם לה סכום של 632 אלף שקל הכוללים פיצוי על כאב וסבל, אובדן כושר השתכרות וסיוע לו נזקקה.