השחקן ג'וליאנו מר נרצח בג'נין ע"י רעולי פנים

מר, בן לאם יהודיה ואב ערבי, היה שחקן קולנוע ותיאטרון ופעיל פוליטי למען העם הפלסטיני

שחקן הקולנוע והתיאטרון והבמאי הישראלי-ערבי, ג'וליאנו מר חמיס, נרצח ביריות בג'נין - כך הודיעה היום (ב') אחר-הצהריים המשטרה הפלסטינית. הרקע למעשה עדיין לא ברור.

מר נודע, בין השאר, במעורבותו הפוליטית למען העם הפלסטיני, ובעבר קיבל איומים על חייו בשל עמדותיו. בשנת 2006 הוא הקים תיאטרון קהילתי לילדים ולמבוגרים בג'נין, בשם "תיאטרון החופש".‏‏

הרצח אירע בכניסה למחנה הפליטים ג'נין: 5 רעולי פנים פלסטינים ריססו צרור יריות לעברו של מר ורצחו אותו במקום. כוחות ההצלה הפלסטינים דיווחו על עשרות כדורים שננעצו בגופו.

אישה נוספת נפצעה באירוע. המשטרה הפלסטינית הודיעה על האירוע למערכת הביטחון. נמסר כי כניסתו של מר לשטח A הייתה מאושרת.

"זה דבר מזעזע", אמר הבמאי עמוס גיתאי לגלי צה"ל עם פרסום הרצח. "ג'וליאן בגופו סוג של גשר בין תהומות השנאה שלא מפסיקים להצית פה. בנאיביות שלו הוא חשב שהוא יכול לגשר על כל זה. הוא למעשה דור שני של דו-קיום אחרי אמא שלו".

מר, בן לאם יהודיה (אורנה מר, פעילת זכויות האדם) ואב ערבי (צליבא חמיס, חבר המפלגה הקומוניסטית הישראלית), שירת בעבר כלוחם קרבי בצנחנים והפך כבר באמצע שנות ה-80 לאושיית תרבות.

מר היה פעיל פוליטי בכל הקשור לסכסוך היהודי-פלסטיני. לפני מספר חודשים, כאשר צפה מר בסרט "אוואטר", הוא אמר בתום הסרט כי הוא מקווה שהפלסטינים יעשו ליהודים כמו ב"אווטאר", ובכך הביע שוב את תמיכתו במאבק המזוין הפלסטיני.