"חשד שמסמכים המתעדים את נסיעות נתניהו נגנבו מלשכתו"

יו"ר הנהלת תנועת אומ"ץ פנה לניצב יואב סגלוביץ, ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל, בבקשה כי יפתח בחקירה בחשד לגניבת מסמכים מלשכתו של ראש הממשלה

יו"ר הנהלת תנועת אומ"ץ, אריה אבנרי, פנה הבוקר (א') לניצב יואב סגלוביץ, ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל, בבקשה כי יפתח בחקירה בחשד לגניבת מסמכים מלשכתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בתל-אביב.

בתלונה נטען כי המסמכים הגנובים לכאורה כוללים, בין השאר, את תיעוד נסיעותיו של נתניהו לחו"ל, ועל בסיסם פורסמו התחקירים אשר עוררו באחרונה את הסערה הציבורית סביב הנושא.

הפנייה של תנועת אומ"ץ נעשתה בעקבות פרסום באתר NEWS 1, שלפיו מאות מסמכים נגנבו מארכיונו הפרטי של נתניהו בבית אירופה בתל-אביב, בתקופה שכיהן כראש האופוזיציה.

עוד פורסם כי המסמכים נמסרו לערוץ 10, והם המשמשים בידי עיתונאי הערוץ, ובראשם רביב דרוקר, לפרסום כתבות ותחקירים בפרשת הנסיעות.

ראש הממשלה לא הגיש תלונה

מהפרסומים בעניין המסמכים הגנובים לכאורה עולה כי בלשכת נתניהו גילו את חסרונם כשנדרשו להשיב לשאלות עיתונאים בנושא הנסיעות. אנשי נתניהו ובאי-כוחו חיפשו את הקלסרים ואת המסמכים שהתקבלו בזמנו ותויקו בקלסרים, אך אלה לא נמצאו.

עד כה לא הוגשה תלונה בעניין מצד נתניהו או אנשי לשכתו. לחלל זה נכנסה תנועת אומ"ץ.

"מאחר שלא הוגשה תלונה על-ידי מר נתניהו או מי מטעמו עד כה, אנו מבקשים לראות בפנייתנו זו כתלונה לכל דבר", כתב אבנרי בפנייתה של התנועה לסגלוביץ.

עם זאת, תנועת אומ"ץ מבהירה כי היא מתייחסת בתלונתה רק לחשד לביצוע הגניבה ולא לשימוש במסמכים, ש"הן זכותו של כל עיתונאי בתנאי שלא היה שותף לגניבת המסמכים הללו", כלשון הפנייה.