47% יערכו קניות לפסח במגה בול, שופרסל דיל או רמי לוי

כך עולה מסקר מכון רותם TRI ■ עפ"י הסקר, ערב החג נאמנותם של הלקוחות לרשת הקבועה מתפוגגת, והם "פתוחים להצעות" ולניסיונות שכנוע בניסיון למצוא את סל הקניות הזול ביותר

לא במקרה נראית התחרות על כיסו של הצרכן ערב החג עקובה מדם: לא רק שהיקף הקניות למשפחה עולה בצורה ניכרת - נאמנותם של הלקוחות מתפוגגת, והם "פתוחים להצעות" ולניסיונות שכנוע בניסיון למצוא את סל הקניות הזול ביותר.

סקר שערך מכון רותם TRI למחקרים אסטרטגיים, בראשותו של ד"ר אריה רותם, מגלה כי רק 18% עורכים את מסע הקניות לקראת פסח ברשת הקבועה שבה לרוב הם מבצעים קניות.

מה השיבו שאר הנשאלים לשאלה "היכן אתה מתכוון לערוך את קניות המזון לפסח?" 47% השיבו "ברשת מוזלת" - מגה בול, שופרסל דיל או רמי לוי. 18% נוספים לא יודעים כלל היכם יערכו את הקניות.

אחוזים בודדים ציינו ספציפית את הרשתות חצי חינם, אושר עד, שופרסל, ויקטורי ויינות ביתן (9% בסך הכל לכולן), ו-3% הכריזו כי יילכו למקום שבו "המבצעים הכי אטרקטיביים".

3.7% כלל אינם מבצעים קניות לפסח - סביר להניח כי רבים מהם נופשים במקומות אחרים.

מי שבכל זאת יעדיף את הסופר הקבוע הוא בעיקר מבוגרים - בני 65 ומעלה (30%). צעירים בני 18-24 הם הנחושים ביותר (60%) לערוך את הקניות ברשת מוזלת ולא בהכרח במקום הרגיל.

היכן את/ה מתכוון/ת לעשות קניות מזון לפסח?

ברשת מוזלת (מגה בול, שופרסל דיל, רמי לוי)

47.3%

בסופר הקבוע שלי

18.4%

לא יודע/ת

17.9%

חצי חינם

4.8%

לא מבצע קניות בפסח

3.7%

במקום שבו יהיו המבצעים הכי אטרקטיביים

3.0%

אושר עד

1.2%

שופרסל

1.1%

ויקטורי

1.1%

יינות ביתן

0.8%

בשוק

0.8%

סך-הכול

100.0%