לרגל פסח: עיתון חרדי יוצא ב"מבצע החזרה בתשובה"

העיתון "משפחה" מארגן מבצע החזרה בתשובה, בו משפחות חרדיות יארחו חילונים לליל הסדר ■ המטרה: "להבעיר את אש האמונה" ■ ההנחיות: "להסביר לילדים שצריך לרחם עליהם"

העיתון החרדי "משפחה", בשיתוף עם ארגון ההחזרה בתשובה "הידברות", מארגנים לקראת פסח מבצע החזרה בתשובה ענק, שבמסגרתו משפחות חרדיות יארחו משפחות חילוניות לליל הסדר ולחג שאחריו.

המטרה מרכזית של המבצע היא להפגיש אלפי חילונים עם אורח החיים החרדי. בהנחיות למשפחות מוצע להנחות את הילדים שאם החילונים מתנהגים באופן לא ראוי, אזי "יש לרחם עליהם". כן מודגש כי משפחות חרדיות שאחד מילדיהן מגלה נטיות לצאת בשאלה, צריכות להימנע מלארח.

יו"ר "הידברות", הרב זמיר כהן, אמר לעיתון "משפחה" כי "בכוח אירוח כזה לשנות את עתידו הרוחני של המתארח מקצה לקצה".

המנהל הרוחני של "הידברות", הרב ישעיה וינד, מסביר כי המטרה היא "להבעיר את אור האמונה בצורה החווייתית ביותר והאמיתית ביותר שניתן היה לחלום עליה".

וינד, שמתואר בעיתון כבעל ניסיון 10 שנים בהחזרה בתשובה, מבהיר כי "אין מילים שיכולות לתאר את הטלטלה העצומה שחשות משפחות חילוניות... כשהן חוות את הלילה העצמתי הזה והיום טוב הצמוד אליו", ואלו העיתון "משפחה" מכריז כי מבצע האירוח "עומד לפתוח שערי אמונה באלפי לבבות חדשים".

העיתון מדווח גם כי בהתייעצות עם רבנים הוחלט כי "נפתח להם כולנו, קוראי 'משפחה', לעשרות אלפיהם את הדלתות".

בציבור החרדי קיים חשש להכניס הביתה חילונים שמשתמשים במילים ובמושגים שאינם מוכרים לילדים חרדים. הרב זמיר כהן מנחה את קוראי "משפחה" להסביר לילדים כי "אם נראה התנהגות או דיבור שאינו מתאים מצידם או מצד ילדיהם, עלינו לרחם ולכאוב על שאינם יודעים עדיין כיצד לנהוג, ולהתפלל עליהם שיעלו על דרך המלך".

לדברי כהן, "כאשר הילד מבין שהוא חי בעמדה גבוהה ביחס למי שלא למד ואינו יודע, הוא דווקא מתחשל". עם זאת, כהן מדגיש כי צריך לשוחח עם האורחים "ללא התנשאות".

לדברי מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, הרב עו"ד אורי רגב, "יש מידה לא מבוטלת של חוצפה במסע ההחזרה בתשובה המתוכנן לקראת הפסח. יש בציבור החרדי יומרה מקוממת ללמד את שאר העולם מהי היהדות האמיתית".

לדבריו, "הגיע הזמן שהציבור הרחב ומשרדי הממשלה המסייעים לארגוני ההחזרה בתשובה ידחו כל ניסיון 'הידברות' שאינו מבוסס על הדדיות, ונכונות חרדית לשמוע מרצים חילונים וליברלים ולהתארח אצל משפחות כאלה".