"חברי מליאת רשות השידור תוקפים את שומרי החוק ברשות"

אגודות העיתונאים מבקשת מהיועמ"ש וינשטיין להזהיר את מליאת הרשות, ובמיוחד את יעקב בורובסקי, "לבל ינצלו את מעמדם לתקוף את שומרי החוק והמינהל התקין ברשות השידור"

אגודות העיתונאים דורשים מהיועמ"ש יהודה וינשטיין כי יזהיר את מליאת רשות השידור, ובמיוחד את חבר המליאה יעקב בורובסקי, "לבל ינצלו את מעמדם לתקוף את שומרי החוק והמינהל ברשות השידור ולמנוע מהם לעשות את עבודתם".

יו"ר אגודת העיתונאים ומנכ"ל האגודה בתל-אביב, אבי פז ויוסי בר-מוחא, וכן יו"ר האגודה בירושלים, דני זקן, פנו הבוקר (א') במכתב חריף ליועמ"ש ויינשטיין, בדרישה שיחקור "תופעות מטרידות המעולת חשש כי מקצת מחברי המליאה לא מעניקים את החשיבות הראויה לסדרי המינהל התקין ולסדרי החוק".

לדברי הפונים, בישיבה של מליאת רשות השידור שנערכה לפני שבועיים "נמתחה ביקורת חריפה ובלתי ראויה, בעיקר מצידו של חבר המליאה יעקב בורובסקי, על היועצת המשפטית של הרשות, חנה מצקביץ'. הביקורת נבעה בין השאר מרצונה של מצקביץ' ליישם הנחיות בדבר ניגוד עניינים של חברי המליאה בין עבודתם מחוץ לרשות לבין השתתפותם במוסדותיה".

הפונים טוענים עוד כי במהלך דיון זה בורבסקי דיבר "בנימת איום" ואף הזהיר, לשון הפנייה, כי "בתפקידו כיו"ר ועדת הביקורת יבקר אותה במיוחד", וכן "ימנה יועץ משפטי נפרד למליאה". זאת, כך טוענים ראשי האגודות, במטרה "לעקוף אותה".

בתגובה לדברים אמר בורובסקי ל"גלובס": "אני לא מגיב למה שנעשה במליאה, זה לא בתרבות שלי. איש לא יצליח להסית אותי מהדרך בה אני הולך".