אלרוב: עיריית ת"א גבתה כ-3 מיליון שקל ארנונה שלא כדין

טוענת כי עיריית ת"א גבתה ארנונה שלא כדין על שטחים משותפים בבית אסיה ובמגדל האופרה

חברת אלרוב, שבשליטת אלפרד אקירוב, תובעת את עיריית תל-אביב ומבקשת ממנה להשיב לה כספים על גביית ארנונה שלא כדין לכאורה, בגין שטחים משותפים בבניין המשרדים בית אסיה ובמגדל האופרה.

החברה הגישה שתי תביעות לבית משפט השלום בתל-אביב באמצעות משרד כץ, גבע, איצקוביץ' (KGI), בדרישה להשיב לה כ-3 מיליון שקל בגין הגבייה בשני הבניינים.

לטענת אלרוב, במסגרת החיובים ביטלה העירייה את שיטת המדידה שבמקור לא חייבה שטחים משותפים ושטחים טכניים, ולטענתה מדובר בחיובים שמנוגדים להוראות "דיני ההקפאה".

החברה טוענת כי בבית אסיה שבבעלותה ברחוב ויצמן מחייבת אותה העירייה מאז 2008 על שטח של 2,528 מ"ר שאותו מגדירה העירייה כ"שטחים טכניים", בעוד שנטען כי הגדרה זו אינה קיימת בצו הארנונה של עיריית תל-אביב.

לטענת אלרוב, החברה היא אמנם בעלת הבניין, אבל שטחים אלה לא נועדו עבור החברה, אלא הם שטחים משותפים שמשמשים את דיירי הבניין.

עוד טוענת אלרוב כי בבית אסיה מחייבת אותה העירייה על שטח של 9,870 מ"ר בסיווג של חניון, המושכר בחלקו לשוכרים שונים ובחלקו משמש כחניון בתשלום, שפתוח לציבור הרחב.

טענותיה של אלרוב נובעות מהעובדה שב-1985 הגדיר צו הארנונה את שיטת מדידת הארנונה, כך ששטח משותף בבניין בו שני מחזיקים או יותר לא ייכלל בשטח היחידה.

לטענת אלרוב, העירייה ביצעה שינויים בצווי הארנונה בשנים 1991 ו-1995, שביטלו את אי-חיוב השטחים המשותפים ושהוסיפו את חיוב של שטחי המעבר והתמרון. בתביעה נטען כי שינויים אלה נעשו מבלי שהתקבלו לכך אישורים משרי הפנים והאוצר.

מעיריית תל-אביב נמסר בתגובה: "התביעות טרם התקבלו בעירייה. לכשיתקבלו נלמד אותן ונגיב בבית המשפט. עם זאת, נושא חיובם של שטחים משותפים על-פי צו הארנונה של העירייה תלוי ועומד בפני בית המשפט העליון וממתין להכרעתו".