מצעד האפליקציות באייפון: Yellow הולכת על כל הקופה

רונה בן-דוד, מנכ"ל OnTheMob, במדור שבועי המסקר את זירות האפליקציות באייפון ובאייפד

מדור אפליקציות הסלולר השבועי של "גלובס" ושל חברת המובייל אינטראקטיבOnTheMob סוקר אפליקציות אייפון (iPhone) ואייפד (iPAD). בכל שבוע נעקוב כאן אחר המתרחש בחלק מחנויות האפליקציות, נזהה תזוזות ונדווח על אפליקציות חדשות ושימושיות. הנתונים השבוע נכונים ל-27.4.11, יום שלישי בשעה 23:20.

IPhone

Yellow

השיווק הסלולרי בעולם בכלל ובארץ בפרט צובר תאוצה. חברות רבות כבר הוסיפו למהלכי הדיגיטל שלהם את הפלטפורמה הסלולרית. מגמה בולטת אשר מדברים עליה רבות היא תרומתו של הסלולר לתחום הקמעונאות; מבצעים מבוססי מיקום, כרטיסיות מבצע דיגטליות (כל קפה עשירי חינם וכו'), התראות מבוססות מיקום ועוד. אבל מגמה זו עדיין לא קיבלה ביטוי משמעותי בארץ.

מי שהספיק לראות שלטי חוצות, לשמוע רדיו או לשוטט קצת באינטרנט בשבוע האחרון בוודאי לא יכל שלא לשים לב למהלך השיווקי של Yellow להשקת אפליקציית האייפון החדשה שלהם.

לראשונה, רשת קמעונאית שהלכה עם המדיום הסלולרי עד הסוף, בכל מדיה אפשרית באופן יסודי, בטיימינג מצוין לחג וכבשה את המקום הראשון בחנות האפליקציות למספר ימים.

Yellow משיקה אפליקציה מבוססת מיקום המספקת שירותי דרך שונים ונותנת סיבה טובה להיכנס לסניף Yellow עם מבצעים וכרטיסיית קפה דיגיטלית, אבל מפספסת בעניין מהותי - למה רק אייפון?

הערכות אחרונות בנוגע למספר מכשירי האייפון בישראל הוא כ-600,000 מכשירים, וכנראה שמחזיקי מכשירים אחרים ייאלצו להמתין.

האם ה-ROI לקמפיין בתקציבי ענק שווה את הפוטנציאל אליו הוא פנה?

באפליקציה סלולרית של Yellow לאייפון הושקעו יותר ממיליון שקל, והיא כוללת מגוון תכנים 'לדרך'. ניתן למצוא באפליקצייה מגוון רחב של יישומים וכלים: תוכנת ניווט חינמית; מועדון החברים של Yellow - מועדון סלולרי אמיתי ראשון בישראל המעניק הנחות והטבות ייחודיות כמו: 20 שקל הנחה לקנייה ביילו על כל 200 שקל קניות מצטברות; כרטיסיית קפה דיגיטלית המעניקה כוס קפה שישית בחינם; משחקים; איתור טיולים ושירותי עזרה למקרי חירום; ואיתור מקומות בילוי וחיפוש חניה.

ניכר שהושקעה מחשבה רבה על הדרך בה האפליקציה תהיה שימושית ותחזיר אליה משתמשים יחד עם עיצוב מוקפד, ואין ספק שהיא גם תוכל ליצר תנועת לקוחות אל הסניפים, אך כמות הפיצ'רים גדולה מידי ויוצרת עומס, חוסר פוקוס ובלבול. נראה כי הפעם Yellow בחרו בכמות ולא באיכות.

האם באמת צריך תוכנת ניווט חינמית כשיש אפליקציות כמו WAZE, שזו כל מהותה ופועלה? האם באמת יש צורך במשחקים על הדרך, כשיש קטגוריית משחקים עשירה ומגוונת על המכשיר?

מבצעים, מבצעים, מבצעים - זה שם המשחק.

להורדת האפליקציה של Yellow

רכב חברה

"להקת אפליקציה" שהייתה אחד הלהיטים הבולטים בעונה האחרונה של "ארץ נהדרת" עם שירים כמו רכב חברה, חברים וכסף, יוצאים לבלות ומגיעה גם לאייפון (מקום 13).

קשת עולה על גל אפליקציות אמנים כמו אייל גולן, רוני דלומי, דודו אהרון ועוד ומייצרת ל"להקת אפליקציה" פעילות דומה עם כל מה שצריך; כל הביצועים, קישור לדף הפייסבוק של הלהקה וביוגרפיה ארוכה הגוללת את סיפורי הדמויות ואיך הן נפגשו - נמרוד שוהם וניר ורד (אסי כהן ומאור כהן) נפגשו בזמן שאחד מהם רכש אנטי-וירוס והשני דיסק הפעלה של WINDOWS, ומכאן כדאי להמשיך לקרוא - משעשע.

להורדה אפליקצית להקת אפליקציה

מחשבון למנגליסטים

האם כבר אפשר להריח את ריח המנגל לקראת יום העצמאות? במקום ה-20 האפליקציה מנגליסט שעולה לטופ 25 בטיימינג מצוין.

בכל שנה אנחנו יוצאים לעל האש משפחתי, ובכל שנה אנחנו נשארים עם כמויות עצומות של בשר. מנגליסט יכולה לעזור. בוחרים את סוג התקציב - חסכני, בינוני או מפנק; מסמנים מהי כמות אוכלי הבשר, אוכלות הבשר, כמות הצמחוניים/הצמחוניות בחבורה ומספר הילדים - ובלחיצה אחת מתקבלת רשימה ברורה של כמויות מכל פריט הכוללת שתייה, בשר, עוף, ירקות ותוספות כמו חומוס או חמוצים.

לפי המשתנים שאני הגדרתי, הכמויות בהחלט נראות ריאליות ועושות סדר. אפליקציה שימושית בהחלט.

להורדת אפליקצית מנגליסט

"גלובס" החדשה

במקום ה-14 בחנות, אפליקצתי האייפון החדשה של "גלובס". האפליקציה מאפשרת לקבל את הכותרות הראשיות באותו הרגע ואת הכותרות על פי מדורים, פורטל פיננסי המרכז את הנתונים העיקריים עבור משקיעים, מידע על מניות, שווקים וסרטוני וידאו תחת המותג גלובס TV; אפליקציה ממוקדת עבור צרכי הגולשים בה.

גם "גלובס", בדומה ל-ynet, בחרו לייצר אפליקציה חדשה לגמרי ולא לייצר גירסה חדשה. מהלך כזה יש לתכנן נכון בכל הרמות - ובפרט שיווקית.

פרט יפה שכדאי לשים לב אליו זהו האייקון אשר מופיע על הדסקטופ לאחר הורדת האפליקציה החדשה - "גלובס" השאירו את אותה הנראות יחד עם בידול קטן של תגית NEW, וכך עוזרת לגולשים שלה להבין באיזו אפליקציה הם גולשים - בישנה או בחדשה.

להורדת אפליקצית גלובס באייפון

OnTheMob היא חברת מובייל אינטראקטיב המשווקת במדיה הסלולרית ומספקת שירותי פיתוח אפליקציות, רכש מדיה, בנייה, ליווי ויישום של אסטרטגיית סלולר.

info@onthemob.com