חדש בטוטו: ישראלים יוכלו להמר על מירוצי סוסים בחו"ל

זאת לאחר שוועדת הכספים של הכנסת אישרה את הרחבת סל המוצרים של מועצת ההימורים ■ גם נהיגה ספורטיבית, טניס מחו"ל, כדוריד, בייסבול ופוטבול יוכנסו לסל

לראשונה מזה 10 שנים, המועצה להסדר ההימורים בספורט קיבלה אישור להרחבת סל המוצרים שלה.

בדיון שהתקיים הבוקר (ג') בוועדת הכספים של הכנסת הובאה לאישור הוועדה שורה של תיקונים לתקנות הסדר ההימורים בספורט, במטרה להרחיב את סל המוצרים של המועצה.

במהלך הדיון התקבל אישור מוקדם של שרת התרבות והספורט לימור לבנת, של שר האוצר יובל שטייניץ וכן של ועדת הכספים, לפיו תהיה המועצה רשאית להתקשר עם מפעיל זר להפעלת תוכנית הימורים בישראל למירוצי סוסים בחו"ל.

בנוסף, אישרה היום ועדת הכספים לטוטו-ווינר להרחיב את סל המשחקים שלהם, ולהוסיף בעתיד הקרוב את האירועים הבאים: נהיגה ספורטיבית, טניס בחו"ל, כדוריד, בייסבול ופוטבול. כיום מפעילה המועצה הימורים אך ורק על אירועי כדורגל וכדורסל.

להרחבת סל המוצרים של מועצת ההימורים ישנה השפעה מכרעת על יישום תוכנית המתקנים האסטרטגית "2020", אשר הוכנה על-ידי המועצה בשיתוף מינהל הספורט ואושרה על-ידי שרת התרבות והספורט.

התוכנית עוצבה מתוך ראייה רחבה של כלל הצרכים והגדרת המחסור בערים וביישובים ברחבי הארץ, ובמסגרתה יוקמו וישודרגו בעשור הקרוב מאות מתקני ספורט ברחבי הארץ בהשקעה כוללת של למעלה מ-5.5 מיליארד שקל.

המועצה פרסמה בחודש שעבר את הדוחות שלה לשנת 2010, בהם דיווחה על הכנסות שיא של כל הזמנים עבורה - 1.573 מיליארד שקל. 87% מההימורים שהתקבלו ב-2010 היו על כדורגל מליגת העל בארץ ומהליגות השונות בחו"ל.

יו"ר המועצה להסדר ההימורים בספורט, צחי פישביין, הגיב לאישור על הרחבת סל המוצרים: "כעת יתאפשר לטוטו-ווינר להגדיל את הכנסותיה של המועצה לטובת הספורט בישראל. החזון והרוח הגבית שקיבלנו מהשרה לבנת וממשרד הספורט אפשרו לנו להשלים מהלך שהתחלנו בו כבר לפני שנים ארוכות.

"הרחבת סל המוצרים של המועצה תוביל להגדלה משמעותית של המשאבים המופנים לספורט בישראל, ותאפשר בין היתר הקמה ושדרוג של מאות מגרשים ואולמות ספורט בכל רחבי הארץ בהיקף של 5.5 מיליארד שקל.

"אני מאמין כי הודות להרחבת סל המוצרים של הטוטו-ווינר, יפחת בצורה ניכרת היקף ההימורים הבלתי חוקיים בישראל", הוסיף פישביין.