מכרז המינהל: מחיר הקרקע בבת-ים זינק ב-44%

הצעות גבוהות של יזמים התקבלו גם במכרזים בראש העין - מה שמעלה את מחירי הקרקע ■ במכרז לבניית 90 יחידות דיור התקבלה ההצעה שלהיה גבוהה ב-250% ממחיר המינימום

מינהל מקרקעי ישראל פרסם היום תוצאות מכרזים שנערכו לאחרונה בבת ים ובראש העין. תוצאות המכרזים מעידות שוב על מחירי הקרקע שהולכים ומאמירים יחד עם הצעות הקבלנים שחורגות הרבה מעבר למחיר המינימום שמציב המינהל למכרזים. הביקוש הער וההצעות הגבוהות גורמות שוב למחירי הקרקע לעלות.

במכרז לבניית 90 יחידות דיור ברחוב יוחנן הסנדלר בבת ים זכתה חברת קרן פייר שהציעה 59.13 מיליון שקל. הצעתה של קרן פייר, שהייתה אחת מ-11 הצעות שהוגשו למתחם הייתה גבוהה בלא פחות מ-250% ממחיר המינימום שהציב המינהל שעמד על כ-16.75 מיליון שקל בלבד, וגבוהה בכ-60% ממחיר השומא שקבע המינהל. הסכום שתשלם החברה למינהל יעמוד על כ-60.56 מיליון שקל כולל דמי הפיתוח מה שמגלם שווי של כ-673 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור כולל פיתוח.

המחיר בו זכתה היום קרן פייר מעיד על עלייה של כ-44% במחיר בפרק זמן של כשנה כאשר במכרז שערך המינהל במאי 2010 לבניית 58 יחידות דיור ברחוב אנה פרנק בבת ים, זכתה חברת צבי צרפתי כאשר מחיר הזכייה באותו המכרז עמד כל כ-27.1 מיליון שקל, סכום המגלם שווי של 467.7 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור.

יו"ר קרן פייר שלמה גרופמן התייחס לזכייה במכרז ואמר: "אחרי תקופה ארוכה של רצון להיכנס לעיר בת ים המתפתחת בצורה משמעותית בתחום הנדל"ן מגורים ובמיוחד מגדלי דירות הצופים לים, הצליחה קרן פייר לזכות במכרז. אני רואה בכך המשך לקו שלנו לבנות פרויקטים לאורך החופים- באשדוד, בראשון לציון, בתל אביב וכעת בבת ים".

במקביל, מתייחס גרופמן גם לעליית המחירים: "השינויים שחלו בשוק הנדל"ן בשנה וחצי האחרונות מביאים לידי כך שמוכרים היום בבת ים דירת 4 חדרים במחיר שנע בין 2 מיליון ל- 2.1 מיליון ; דירות של 5 חדרים ב- 2.5 מיליון ודירות מיוחדות במחיר שנע בין 3.4 ל- 3.6 מיליון שקל. קרן פייר ידעה תמיד לחשב את צעדיה ולמרות הזהירות שמאפיינת את הקרן ואותי אישית, המחירים היום מצדיקים מחיר כזה ואפילו גבוה יותר. מיקום הפרויקט יוצא מגדר הרגיל. מאז יצאנו למכרז, אנו עדים כבר לביקוש לדירות צרפתים ואנגלים ועוד, ועליית המחירים בהתאם".

מכרזים נוספים שתוצאותיהם פורסמו היום מתייחסים ל-11 מתחמים שונים בראש העין בהם ניתן לבנות 1,349 יחידות דיור בסך הכל. במקור פורסמו במקום 15 מכרזים אולם שלושה מהם נפסלו בשל הצעות לא תקינות וזכייה במגרש נוסף בוטלה משום שהחברה שניגשה אליו זכתה כבר במגרש אחר באותו המכרז. בשל העובדה שמדובר במכרז משותף של המינהל ומשרד הבינוי והשיכון לא יכול לזכות יזם אחד ביותר ממגרש אחד במתחם. מהמינהל נמסר כי המכרזים בהם לא נרשמו זוכים עתידים לצאת בקרוב למכרז חוזר.

בין הזוכים במכרז ניתן למצוא את שיכון ובינוי נדל"ן בע"מ שזכתה במתחם לבניית 256 יחידות דיור ותשלם למינהל כ-79 מיליון שקל לא כולל מע"מ והוצאות פיתוח העומדות על כ-31.5 מיליון שקל. סכום הזכירה מגלם שווי קרקע של כ-432 אלף שקל ליחידת דיור כולל פיתוח. הצעת החברה הייתה גבוהה בכ-114% ממחיר המינימום של המינהל שעמד על כ-37 מיליון שקל.

חברות נוספות שזכו במכרז: יורו ישראל, דונה חברה להנדסה ובניין, צ. לנדאו קבלנות והנדסה, צרפתי שמעון בע"מ, גיא ודורון לוי הנדסה בנייה והשקעות בע"מ, פלסים חברה לפיתוח ובניין בע"מ, קירת חברה קבלנית לבנייה בע"מ, שפיר מגורים ובניין בע"מ, שלמה כהן חברה לבניין וחברת פרץ לוזון בניין ופיתוח. יש לציין שכל ההצעות הזוכות היו גבוהות באופן ניכר ממחיר המינימום שקבע המינהל.