עיר לעשירים בלבד: האמידים מעדיפים לגור בתל-אביב

סקר iGeo: העיר המועדפת למגורים על כלל הציבור בישראל היא תל-אביב, אצל האמידים העדפה זו ניכרת במיוחד ■ כ-50% מהמשתתפים בסקר מאמינים כי מחירי הנדל"ן עוד יעלו

25% מהאמידים בישראל היו רוצים לגור בת"א, לעומת 17% בקרב שאר האוכלוסייה - כך עולה מסקר שערכה חברת iGeo עבור U-Bank, בנק המתמחה בבנקאות פרטית והשקעות לאמידים.

בסקר התבקשו המשיבים להתעלם לרגע מהמציאות, ולציין באיזו עיר בישראל הכי היו רוצים לגור - ללא התחשבות בשיקולי מחירי הנדל"ן. כמובן שבימים אלה, שוק הנדל"ן הגואה מחייב ישראלים רבים, ובפרט זוגות צעירים, לביצוע פשרה בבחירת העיר בה ירכשו דירה.

הן בקרב האמידים והן בקרב שאר האוכלוסייה ממוקמת ירושלים במקום השני, ומועדפת ע"י כ-15% מהציבור.

במקום ה-3 ו ה-4 ניכרים הבדלים מובהקים בין העדפות אמידים לעומת לא אמידים. בעוד האמידים מעדיפים את ערי השרון המבוססות הרצליה ורעננה (6% העדפה לכל אחת), שאר האוכלוסייה מעדיפה את הערים הגדולות חיפה ואשדוד (6% ו 5% בהתאמה).

"בקרב אמידים ישנה העדפה ברורה לאזורי מגורים המציעים רמה גבוהה של תשתיות עירוניות, ובראש וראשונה - חינוך", אומרת מיכל גורן-מילר, מנהלת חטיבת הבנקאות הפרסונאלית ב-U-Bank. "היות ומדובר בקרייריסטים ובאנשי עסקים, הפרמטר השני בחשיבותו לאחר נושא החינוך הוא נגישות למרכזי העסקים".

ומה לגבי תחושות הציבור לגבי המגמה הצפויה במחירי הנדל"ן? כאן מסתבר שמצב כלכלי אינו משפיע על יכולת הניבוי, כמו גם על הנטייה לאופטימיות או פסימיות: הן בקרב האמידים והן בקרב שאר האוכלוסייה, כ-50% מאמינים שמחירי הנדל"ן עוד יעלו. כ-10% סבורים שהמחירים ירדו, בעוד כ 20% סבורים שיישארו ללא שינוי. 20% הנותרים אינם יודעים להעריך מה יוליד שוק הנדל"ן מחר.