ניר ברקת מציע לחדשות 10 מתחם בבנייני האומה בירושלים

למרות ההסכם העקרוני של חדשות 10 על מעבר לאבו גוש, בעיריית ירושלים לא מוותרים - ומציעים הקלות בארנונה ובשכר דירה למתקני החברה וסיוע כלכלי נוסף

למרות התקרבות לחתימה באבו גוש, עיריית ירושלים החליטה להשקיע מאמצים יתרים בהבאת חדשות ערוץ 10 אל תוך תחומי עיר הבירה.

ל"גלובס" נודע כי היום (ב') הגיעו ראש הרשות לפיתוח ירושלים, מוטי חזן, וסגנו, אייל חיימובסקי, לפגישה עם סמנכ"ל הכספים של ערוץ 10, יואב הלדמן, וניסו לגשר על הפערים שנותרו בעקבות המשא-ומתן הקודם שהתקיים. זאת למרות שערוץ 10 חתם כבר על הסכם עקרונות מול בעל שטח בכפר הערבי אבו גוש שבפאתי הבירה.

התזוזה בגישה של העירייה מגיעה אחרי פגישה שערכו בסוף השבוע שעבר אחד מבעלי הערוץ, רון לאודר, וראש העירייה ניר ברקת, בניו-יורק. בפגישה, שבה נכח גם מנכ"ל הערוץ, יוסי ורשבסקי, התחייב ברקת לפעול להבאת הערוץ אל תוך ירושלים, על-ידי הצעה של תנאים מקלים משמעותיים יותר.

בפגישה שנערכה היום במשרדי הערוץ הבהירו אנשי ערוץ 10 בפני נציגי הרשות לפיתוח ירושלים כי הפער בנסיעות מהמרכז לאבו גוש ובין ירושלים עומד על עשרות מיליוני שקלים, כאשר רק הפער בהוצאה על מוניות עומד כבר על מיליון שקל בשנה.

בין האתרים החלופיים שהציעו אנשי העירייה, היה גם מתחם בתוך בנייני האומה, שעשוי להיות מוסב לטובת אולפני חברת החדשות ואנשיה.

עוד מציעה עיריית ירושלים הקלות בארנונה ובשכר דירה למתקני החברה ולעובדים באופן אישי וסיוע כלכלי נוסף - אשר על גובהו מתמקדים עיקר הדיונים.

המעבר עצמו של החדשות - בין אם לירושלים ובין אם לאבו גוש - צפוי לעלות כ-25 מיליון שקל, ובכלל זה בנייה מחדש של האולפנים וחדרי השידור. אם תעבור לאבו גוש, אמורה החברה לשלם כ-65 אלף שקל שכירות בחודש (15 דולר למ"ר) בעבור המתחם המדובר.

מערוץ 10 לא נמסרה תגובה.