הושגה פשרה בסוגיית הקלפיות בבחירות ללשכת עורכי הדין

ראש הלשכה יורי גיא-רון הסיר את התנגדותו לפתיחת קלפיות נוספות בת"א ובר"ג, ובמקביל הצהיר מחנה דורון ברזילי כי יקדם כללים לפתיחת עשרות קלפיות חדשות בכל רחבי הארץ

סאגת הקלפיות בבחירות הקרובות לראשות לשכת עורכי הדין בדרך להסתיים: בית המשפט לעניינים מינהליים בתל אביב אישר היום (ב') בצהריים הסכמה בין הצדדים, ולפיה יסיר ראש הלשכה, עו"ד יורי גיא-רון, את התנגדותו לפתיחת קלפיות נוספות בבית המשפט בתל-אביב, בבית המשפט לענייני משפחה ברמת-גן ובבית הדין לתעבורה ברחוב שוקן.

במקביל הצהיר מחנהו של עו"ד דורון ברזילי, המתמודד מול גיא-רון על ראשות הלשכה, כי יקדם את אישורם של כללים חדשים, שיאפשרו פתיחת עשרות קלפיות חדשות בכל רחבי הארץ.

לאחר חשיפת "גלובס" על כוונתו של גיא-רון למנוע פתיחת קלפיות נוספות בתל-אביב מלבד הקלפיות שבבית הפרקליט, הגישו הצדדים עתירות מינהליות נגדיות זה נגד זה לבית המשפט בתל-אביב.

ברזילי עתר, באמצעות עו"ד ברוך כצמן, בדרישה לפתוח קלפיות נוספות בתל-אביב, בטענה כי גיא-רון מנסה לצמצם באופן מלאכותי את אחוז ההצבעה בתל-אביב, שבו נהנה ברזילי משיעורי תמיכה גבוהים.

גיא-רון הגיש עתירה משלו, בדרישה שעו"ד עמוס ון-אמדן, יו"ר המועצה הארצית של הלשכה, המזוהה עם מחנה ברזילי, יסיר את התנגדותו לקידום כללים חדשים שיאפשרו פתיחת קלפיות בכל יישוב שבו יש מספר מינימלי של עורכי דין.

בדיון שהתקיים אצל השופטת מיכל רובינשטיין, הצהירו אנשיו של ברזילי כי בישיבת המועצה הארצית של הלשכה שתתקיים מחר (ג') יועלה נושא הכללים החדשים, לרבות קריאה לשר המשפטים יעקב נאמן לפעול לאישור סופי של הכללים עוד לפני מועד הבחירות ללשכה, ב-21 ביוני.

במקביל התחייבו אנשיו של גיא-רון כי בישיבה הקרובה של ועדת הבחירות, שתתקיים מחרתיים (ד'), הם יתמכו - בניגוד להצבעתם לפני 10 ימים - בהצעות לפתיחת קלפיות בתל-אביב בהתאם לכללים הקיימים.

גיא-רון עצמו, שנכח בדיון, אמר כי "אפעל לכך שנציגי סיעתי בוועדת הבחירות יפעלו לתת תוקף להסכמות הצדדים במסגרת החלטות ועדת הבחירות, כך שזו תהיה עמדת הוועדה".

השופטת רובינשטיין ציינה בהחלטתה כי "בית המשפט מאמין כי שר המשפטים יפעל במהירות המתבקשת ועוד לפני הבחירות, כדי להביא לבחירות דמוקרטיות, שוויוניות ורחבות, המאפשרות לכלל עורכי הדין ליטול בהן חלק".

שני המחנות המתמודדים בלשכה טוענים לניצחון בעקבות החלטת בית המשפט. עו"ד אפרים נוה, המתמודד מטעם סיעתו של ברזילי לראשות ועד מחוז תל-אביב, מסר בתגובה כי "זהו ניצחון מוחץ כנגד ראש הלשכה, שניסה ככל יכולתו למנוע פתיחת קלפיות ולהקשות על ציבור עורכי הדין לממש את זכותם הדמוקרטית. יש לברך את בית המשפט שכופף את ראש הלשכה והעמידו במקומו".

ממטה יורי גיא-רון נמסר בתגובה: "אנו שמחים שהצעתנו לפתיחה שוויונית של קלפיות בכל הארץ, כולל במחוז תל-אביב, התקבלה, וזאת למרות התנגדות מחנה ברזילי. בזכות הצעתנו יותר עורכי דין, הן בתל-אביב והן בערים נוספות במרכז הארץ, יוכלו לממש את זכותם להצביע".