עובדי מס הכנסה ומיסוי מקרקעין: נשבות מ-29 במאי

זאת במחאה על אי-שינוי הנוהלים עקב אימוץ ה-IFRS ■ העובדים: נסרדישי סירב לשנות את הנוהלים באופן שיקל על עומסי העבודה ■ רשות המסים: אין בסיס להכרזה על סכסוך עבודה

עובדי מס הכנסה ומיסוי מקרקעין קיבלו אישור מהסתדרות העובדים להכריז על סכסוך עבודה ולפתוח בשביתה החל מ-29 במאי. זאת, לאחר שלטענתם סירב מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, לשנות את נוהלי העבודה בעקבות אימוץ תקנות ה-IFRS (כללי החשבונאות הבינלאומיים) בישראל, באופן שיסייע להקל על עומסי העבודה הצפויים עקב כך.

משמעות ההשבתה, אם אכן תתממש, תהיה בעיקר פגיעה בחברות הציבוריות במשק, כמו בנקים, חברת החשמל וחברות הסלולר. זאת, משום שעובדי מס הכנסה לא יטפלו בדוחות שיוגשו אליהם, והחזרי המס המגיעים לחברות יידחו. במס הכנסה הדגישו כי לא צפויה פגיעה בהחזרי המס לאזרחים.

לטענת יו"ר ועד עובדי מס הכנסה ומיסוי מקרקעין, ואדים אבשטיין, העובדים נאלצים לעמוד במטלות נוספות, אך בד-בבד לא זוכים לתגמול בעבורן.

לטענתו, בעשור האחרון הצטמצמה מצבת העובדים במחצית מ-5,000 עובדים לכ-3,000 עובדים כיום, ומנגד מצבת התיקים הכפילה את עצמה.

לדבריו, כיום נמצאים באגף כ-800 אלף תיקים, מתוכם נבדקים רק כ-25 אלף תיקים מדי שנה, שהם 3% בלבד.

מטלות נוספות

לדברי אבשטיין, מלבד אימוץ תקנות ה-IFRS נוספו לעובדים תקנות נוספות שמגבירות את לחץ העבודה, כגון החלת הדוח המקוון שאמור להקל על עבודת הפקידים, אך בפועל נוספו להן מטלות נוספות עקב שימוש במערכות תוכנה חדשות.

אבשטיין יוצא בעיקר נגד הנהלת רשות המסים. "צר לי שאנו זוכים להתבטאויות מזלזלות מצד ההנהלה, כאילו אין מדובר בשינויים מקיפים ומעמיקים", ציין.

מרשות המסים נמסר בתגובה כי "אין כל בסיס להכרזה על סכסוך עבודה. יישום כללי ה-IFRS אינו מטיל נטל חריג על עובדי הרשות, ובכל מקרה יישומם נדחה בחקיקה".