אני עדיין לא אחראי לסרוויס של מכבי

אם הייתי בהנהלת מכבי ת"א גם אני הייתי כועס על שיטת הפיינל-פור. אבל אני לא יושב שם, ובמבט רחב יותר זו השיטה הכי טובה כרגע ■ מיוחד לפיינל-פור: טור של יו"ר המינהלת, אבנר קופל

אם הייתי שותף לשולחן ההנהלה של סגנית האלופה מכבי ת"א, ייתכן שגם אני הייתי מסתכל בעין זועמת על מינהלת הליגה והעומדים בראשה. הרי איך ייתכן שהקבוצה שלי, שניצחה 29 משחקים מול הפסד בודד, תשעה ניצחונות יותר מהקבוצה במקום השני, בסופו של יום איננה מוכתרת לאלופה? מה אומר למאמן ולשחקנים, שהם נכשלו? מה אספר לאוהדים, שלא הצלחנו? מה אמכור לספונסרים והמשקיעים הדורשים אליפות כדי לשדרג את ההשקעה שלהם? הרי הרגלנו את האוהדים שצלחת האליפות היא חלק בלתי נפרד מסרוויס הצלחות שמצוי בארון המפוצץ שלנו, ואוי לנו אם נאבד את רצף השנים העולה בדף המכתבים הרשמי של המועדון.

אלא שאני לא שותף לשולחן ההנהלה של סגנית האלופה. אני לא שותף גם לכל שולחן אחר. לכן אין לי כל עניין מי ינגב את החומוס מהצלחת בתום העונה, אלא רק דבר אחד מהותי - האם ליגת הכדורסל המקצוענית היחידה של ישראל, הליגה של כולנו, תהיה מעניינת, מרתקת, והחשוב מכל - שלעולם לא נכתיר אלופה בתחילת עונת משחקים אלא בסופה בלבד.

אני מודה כי ייתכן ששיטת הפיינל-פור עושה עוול למכבי ת"א. אך בכל זאת, זה עדיין משחק באולם הביתי המוכר היטב למכבי, ולפני קהל אוהדים רב משל קבוצות אחרות שרובו דוחף את הקבוצה. זאת לא שיטת קיזוז נקודות, גם לא הגרלה, זהו משחק כדורסל חוקי ומלא כפי שנהוג בגמר היורוליג ובליגה האדריאטית, שני מפעלים בהם תשתתף מכבי בעונה הבאה.

ואולי אין צורך להזכיר לחובבי הספורט גם כיצד מוכרעת אליפות ליגת המכללות בכדורסל, אליפות אירופה בכדורגל, המונדיאל, או ברצלונה-מנצ'סטר יונייטד בצ'מפיונס.

יש להודות בעובדה כי מכבי ת"א מובילה בכל הפרמטרים: מבחינה כלכלית, מקצועית, הישגית ומבחינת המסורת מול שאר קבוצות ליגת לוטו, ובמרחק ניכר - עובדה שבשיטת המשחקים הרגילה לא תאפשר לקבוצות מערים גדולות כמו חיפה, ירושלים, אשדוד ונתניה אפילו לחלום על סיכוי לזכייה באליפות. ואת החלום והתקווה אסור לנו לנפץ. זוהי הדרך היחידה לבניית ליגה מעניינת ואטרקטיבית.

אינני חושב שמדובר בשיטה שתישאר לאורך זמן. אך כל עוד 18 מיליון ד' ישחקו נגד 1.5 מיליון ד', וכל עוד 11,000 צופים באולם ביתי ידחפו קבוצה מול יריבות שמשחקות באולמות של 1,800 מקומות, הרי שסדרות גמר של הטוב מ-5 עדיין רחוקות מאחר שיגרמו בשלב זה לזילות ונזק תדמיתי בלתי הפיך לליגה.

נמשיך לעקוב אחרי התפתחות המועדונים בערים השונות ושיפור המתקנים שבדרך - רוממה בחיפה, הארנה בירושלים , חולון ונתניה - ולא נהסס להתאים כל שיטת משחקים לליגה מעניינת בכל זמן נתון.

כפי שמדינה שלמה עמדה במשך שנים אחרי קבוצה אחת, ועל פי ההישגים בצדק, אנו מבקשים כי אותה מדינה תעמוד אחרי ליגה שלמה. כי אם לא פיינל-פור לתקופה זו, זה עלול להיות הפיינל של הכל. הפינאלה של כל מה שניסינו לבנות כאן.