קום והתהלך ברשת

מצעד האפליקציות: פורטל לתרמילאים, במה לפרשנות ספורט ברשת, וספר מתכונים מקוון

‎‎‏1. קום והתהלך ברשת

ישראלים שאוהבים לצאת לטיולים ארוכים בעולם ישמחו להכיר את ‏Zaznoo - אתר ישראלי חדש המיועד לתרמילאים ומטיילים ישראלים. פורטל התרמילאים מציע לגולשים פלטפורמה למציאת מידע לצד רשת חברתית ייעודית, שמאפשרת למטיילים ליצור קשר אחד עם השני בחו"ל.

בהתאם ליעדים הפופולריים של הישראלים, האתר מתמחה באזור המזרח הרחוק, דרום אמריקה, מרכז אמריקה, אוסטרליה וניו זילנד. עבור כל אזור, ניתן למצוא בקלות מסלולי טיולים ואטרקציות, מסעדות, מלונות, פאבים, גלריית תמונות, סרטונים, לוח שותפים לחו"ל, בלוגים ופורומים.

כמו כן קיימת באתר מערכת לתכנון טיול ולתיעודו, שמאפשרת למטיילים להנציח את הטיול שלהם במלואו בזמן אמת, ולשתף זאת עם מטיילים אחרים. החיסרון המרכזי של האתר טמון בכך שהוא לא מאפשר למשתמשים להירשם באמצעות פייסבוק קונקט. האתר הוקם על-ידי חמי כרם וקבוצת ‏eWave‏, בהשקעה של כמיליון שקל.

‎‎‏2. יורם ארבל, מאחוריך

חולמים להיות פרשני כדורגל? שירות ישראלי חדש מאפשר לכם לעשות זאת. ‏FansPitch הוא מיזם אינטרנטי חדש המאפשר לחובבי כדורגל להוכיח את יכולות הפרשנות שלהם ברשת.

עבור כל משחק ספורט נבחרים 2 פרשנים, אחד מטעם כל קבוצה, שמנתחים את מהלכי המשחק בזמן אמת, אבל מהבית. המאזינים האחרים יכולים לדרג את הפרשנים, להחליף מסרים ביניהם ולשתף בכלי המדיה החברתיים - פייסבוק וטוויטר.

השירות יושק באופן רשמי בגמר ליגת האלופות (28 במאי), כשבעמוד הפייסבוק של המיזם מתנהלת כעת תחרות לבחירת שני הגולשים שיזכו לפרשן את המשחק המתקרב.

אם גם אתם רוצים לקחת חלק פעיל במשחק, אתם מוזמנים לצלם את עצמכם בווידיאו ולהעלות לעמוד הפייסבוק של השירות או להקליט קטע אודיו ולשלוח למערכת האתר.

‎‎‏3. האייפד נכנס למטבח

אוהבים לבשל ולאסוף מתכונים? אפליקציית האייפד ‏iCook‏, המאפשרת לבנות ספר מתכונים אישי בעברית, היא בדיוק בשבילכם.

משתמשים יכולים להזין לאפליקציה את המתכונים השונים שיש להם, ולחפש במקביל אחר מתכונים נוספים ברשת, באמצעות דפדפן אינטרנט מובנה המאפשר להישאר בתוך האפליקציה בזמן החיפוש. את המתכונים שברשת ניתן לייבא לאפליקציה ולסדר את כל המתכונים על-פי קטגוריות. כן ניתן להוסיף תמונה למתכון או דירוג ואף לרכז את רשימת המצרכים הדרושה לבישול מתכון מסוים, ולשלוח אותה באמצעות מייל.

את האפליקציה פיתחה חברת מובייל1, והיא מוצעת להורדה בחינם. האפליקציה מושקת בשיתוף פעולה עם תנובה, וכוללת את חוברת המתכונים שלה לשבועות.

‎‎‏4. משתפים ביחד

‎Mobli היא אפליקציית אייפון חדשה, המאפשרת למשתמשים להעלות ולשתף סרטונים ותמונות בזמן אמת. את קובצי המדיה שמועלים לשירות ניתן לארגן על בסיס המיקום הפיזי (כגון אירוע מסוים או משחק כדורגל), או סביב קטגוריה מסוימת (שקיעות בים, למשל).

כך, משתמשים יכולים לצפות בתמונות של אירוע בו שהו ואשר צולמו על ידי אחרים, או להגיב על תמונות שאהבו. אפליקציית ‏Mobli‏ ניתנת להורדה בחינם, והיא פותחה על-ידי היזמים הישראלים משה חוגג, עמנואל מרלי ויוסי שמש.