השוער היקר בתולדות הפרמיירליג: דה חאה מצטרף למנצ'סטר יונייטד

השוער בן ה-20 של אתלטיקו מדריד יעבור לאלופת אנגליה עבור 17 מיליון ליש"ט; יהפוך גם לשוער השני הכי יקר בהיסטוריה של הכדורגל העולמי אחרי ג'יאנלואיג'י בופון

אלכס פרגוסון, מאמן מנצ'סטר יונייטד, אישר כי אלופת אנגליה הנכנסת תחתים בקיץ הקרוב את דויד דה חאה, שוערה הצעיר (20) של אתלטיקו מדריד. "אנחנו עוקבים אחריו כבר הרבה זמן", אמר הסקוטי. "הוא זריז, יש לו קור רוח, נוכחות. הוא תחליף פנטסטי לאדווין ואן דר סאר".

דה חאה יעמוד החל מהעונה הבאה בשער של השדים האדומים במקום ואן דר סאר בן ה-40, שיפרוש מכדורגל מיד לאחר גמר הצ'מפיונס ליג בשבת מול ברצלונה.

לפי דיווחים באנגליה, יעמוד סכום ההעברה של דה חאה על 17 מיליון ליש"ט, מה שיהפוך אותו לשוער היקר ביותר בתולדות האי הבריטי (השיא הקודם שייך לקרייג גורדון הסקוטי, שעבר מהארטס לסנדרלנד ב-2007 בתמורה ל-9 מיליון ליש"ט). בנוסף, יהפוך דה חאה לשוער השני הכי יקר בהיסטוריה של הכדורגל העולמי (אחרי ג'יאנלואיג'י בופון האיטלקי, עליו שילמה יובנטוס 32 מיליון ליש"ט ב-2001 כשרכשה אותו מפארמה).

דה חאה עלה לקבוצת הבוגרים של אתלטיקו מדריד הספרדית לפני שנתיים, כשהוא בן 18 בלבד, ותפס כמעט באופן מיידי את מקומו בהרכב. בעונה הקודמת (2009/10) הוא זכה עם המועדון בליגה האירופית. דה חאה נחשב כבר שנים ארוכות ל"שוער הגדול הבא" בכדורגל הספרדי, ורשם הופעות בכל הנבחרות הצעירות של ספרד.