אהוד יערי חידש את החוזה בחדשות 2 ל-4 שנים

קודם לכן התנהלו מגעים בין יערי ובין חדשות ערוץ 10 ■ חדשות ערוץ 10: אכן הייתה פנייה מיערי, שנדחתה; איננו מעוניינים להחליף את צבי יחזקאלי ■ יערי: תגובתם שקרית, הם פנו אליי

הפרשן לענייני ערבים, אהוד יערי, חידש את החוזה שלו בחברת חדשות ערוץ 2, כשברקע התקיימו מגעים מול חדשות ערוץ 10.

ל"גלובס" נודע כי באחרונה, עם סיום החוזה של יערי, התקיימו בדיקות באשר להצטרפותו לחדשות ערוץ 10, שם פרשן הערבים הבכיר של הערוץ הוא צבי יחזקאלי. בסופו של דבר יערי החליט להמשיך לעבוד בחדשות ערוץ 2.

החוזה של יערי בחברת החדשות הוארך ב-4 שנים נוספות. כשיגיע לסיומו ימלאו לו 70 שנה. יערי נחשב לאחד העיתונאים המרוויחים ביותר בישראל, אולם על-פי ההערכה תנאיו לא שודרגו.

יש לציין כי המגעים שהתקיימו בשבועות האחרונים מול יערי לא הגיעו לכדי פגישה בפועל בין הצדדים, למרות שזו נקבעה ובוטלה. על-פי גורמים בחדשות ערוץ 2, יערי הוא זה שביטל את הפגישה, אולם בחדשות ערוץ 10 טוענים כי יערי עצמו יזם את המהלך.

הדברים מגיעים אחרי תקופה שבה התבלטו האירועים הנוגעים לתחום סיקור העולם הערבי. יערי ויחזקאלי, כל אחד בחברה שבה הוא עובד, תפסו זמן מסך מרובה לאור המהומות ונפילות המשטרים במזרח התיכון. יחזקאלי עצמו, אדם שומר מסורת, נעדר מכמה מהמשדרים המרכזיים בנושא, שכן הם התרחשו ביום שבת.

גורם בכיר בחדשות ערוץ 10 דחה את הדברים על הסף, ואמר: "איזו סיבה יש לנו לקחת פרשן שעומד לפני פרישה, כשיש לנו את פרשן הערבים הטוב בארץ?".

מנכ"ל חדשות ערוץ 2, אבי וייס, מסר בתגובה: "אנחנו שמחים שאהוד יערי, הפרשן לענייני ערבים הטוב בישראל, ימשיך בחדשות ערוץ 2 גם בשנים הקרובות".

בחדשות ערוץ 10 אמרו: "אכן הייתה פנייה מאהוד יערי, והיא נדחתה על הסף".

יערי מסר בתגובה: "אני מצטער שהדבר הזה יוצא לתקשורת, אך כשאני שומע את התגובה השקרית שלהם, אני שמח שהחלטתי להאריך את חוזי בערוץ 2. תמיד הם פנו אליי, כולל בפעם האחרונה".