"תוכנית מרום": 290 מ' ש' לחיזוק כלכלת ותיירות ירושלים

הממשלה צפויה לאשר ביום א' תוכנית לחיזוק עיר הבירה כמוקד תיירות וכמוקד מחקר בתחום הביו-טכנולוגיה ■ רה"מ נתניהו: "חיזוק מעמדה של ירושלים ימשוך אוכלוסיה יצרנית לעיר"

ממשלת ישראל צפויה לאשר ביום א' הקרוב תוכנית רב שנתית לחיזוק כלכלת ירושלים, אשר קיבלה את השם "תוכנית מרום". התוכנית, אותה מקדם ראש הממשלה בנימין נתניהו בשיתוף עם עיריית ירושלים, נוגעת לחיזוק עיר הבירה כעיר תיירותית בהיקף תקציבי של 145.5 מיליון שקל, יחד עם מיצובה כמוקד מחקר, פיתוח ותעשייה בתחום הביו-טכנולוגיה בהיקף תקציבי של 71.4 מיליון שקל.

סך תקציב "תוכנית מרום" בין השנים 2011-2016 יעמוד על 290 מיליון שקל, שכן צעדים משלימים לפיתוח הכלכלי של העיר ירושלים יתוקצבו בהיקף של עוד 70.5 מיליון שקל. תקציב שנתי ייעודי לתוכנית יאושר בכל שנה על ידי ועדת היגוי בהתאם לצפי הביצוע ובכפוף לחוק ולמתווה התוכנית.

בנוסף למסגרת התוכנית, יקצה משרד התיירות סכום של עד 75 מיליון שקל, לעידוד בניית בתי מלון בירושלים. מטרת התקציב הינה להגדיל את היצע חדרי המלון בבירה ולהפוך אותה למוקד תיירותי למיליוני תיירים בשנה.

בנוסף לחיזוק ירושלים בתחום התיירות, יוקצו 71.4 מיליון שקל לחיזור ירושלים בתחום הביו-טכנולוגיה. התקציב יוסב לטובת בניית מתחמי מעבדות, שדרוג והקמת תשתיות מעבדה לשימוש של חברות קטנות ובינוניות, מענקים לחברות שירותים ותמריצים למיזמי ביו-טכנולוגיה.

החלטה נוספת שתקבל הממשלה צפויה לצרף את ירושלים לרשימת אזורי הסיוע בהם ניתנת מלגה לשנת הלימודים האקדמית הראשונה, לסטודנטים שהם חיילים משוחררים או בוגרי שירות לאומי ואזרחי הלומדים במכללות להשכלה גבוהה.

"חיזוק מעמדה של ירושלים בתחומי התיירות והביו-טכנולוגיה יוביל לגידול במספר המועסקים ולמשיכת אוכלוסיה איכותית ויצרנית לירושלים", דברי נתניהו על התוכנית. "התוכנית תוביל לגידול בכמות התיירים המבקרים בירושלים, משיכת כנסים, גידול במספר הסטודנטים והורדת אחזו אי מימוש קבלה ללימודים בעיר".