כאן מסתיימים עיצומינו

על אף שהרפורמה ברשות השידור טרם נחתמה, העובדים שפרשו זכו לתנאים נדיבים

עובדי רשות השידור קיבלו ממשרד האוצר הצעה שקשה לסרב לה: כל עובד שיחליט לפרוש במסגרת הרפורמה, יקבל סכום עגול של מיליון שקל. על אף שהרפורמה לא נחתמה מעולם, יש לא מעט עובדים שפורשים בימים אלה מהרשות עם צ'ק.

לעובדי רשות השידור יש דימוי לוחמני, שנולד ממספר סיבות, בין השאר בגלל העובדה שברשות פועלים לפחות 7 (!) ועדים ותתי-ועדים, שמפולגים לקבוצות קטנות, עד קטנטנות. אחרי הכול, ברשות כולה מועסקים בסך-הכול 1,900 עובדים.

עובדי הרשות, שהחזיקו בידיהם את ה"שאלטר" של כלי התקשורת המרכזי במשך שנים רבות, הצליחו לזכות עקב כך במגוון הטבות. במהלך 43 שנים השכילו העובדים לנצל את הנשק הזה, שוב ושוב. כל סכסוך פנימי ברשות ניתק את ישראל מהעולם.

הזמנים הללו חלפו וערוץ 1 אינו חשוב כפי שהיה בעבר. הציבור ונבחריו חשים שהם משלמים הרבה אגרה על ערוץ שהם ממעטים לצפות בו, אם בכלל. התחושה הזו, באופן טבעי, פוגעת בעובדים.

כעת, כאשר הגיע זמנם לצאת למלחמה על הבית, מעמדם מדולדל: 700 עובדים צפויים לפרוש בקרוב, והאיומים של הנותרים לא מבהילים אף אחד.

עובדי רשות השידור הצליחו להשיג בכל זאת, בזכות ההסתדרות, האוצר ונציגי העיתונאים, את התנאים המפליגים ביותר הנהוגים בשירות הציבורי, על בסיס מודל מע"צ. הם יזכו עם פרישתם לקפיצה בשתי דרגות, הגדלה של פיצוייהם, דמי הסתגלות ועוד חודשים ארוכים של משכורת, לפני הפנסיה.

30 עובדים כבר הודיעו על כוונתם לפרוש, 15 מהם כבר עזבו את הרשות, המתוקשרת שבהם היא דליה מזור.

כעת נותר להמתין להעברת חוק רשות השידור החדש בכנסת. החוק יאפשר חתימה סופית על הרפורמה שעלותה כ-800 מיליון שקל, אשר אמורה לשנות את כל מה שידענו עד היום של השידור הציבורי.