התפתחות במו"מ? האוצר זימן נציגי הרופאים לדיון דחוף

גלי צה"ל: משרד האוצר מציע לחלק את נטל התורנויות באופן שוויוני יותר בין רופאים מתמחים למומחים ■ "גם המומחים צריכים לתת כתף ולבצע תורנויות"

משרד האוצר זימן היום (א') בצהריים באופן מפתיע את נציגי הרופאים כדי לדון עימם בהצעה לפתרון מצוקת הרופאים המתמחים - כך דווח בגלי צה"ל. זאת, לאחר שהצדדים כבר דנו היום ונציגי ההסתדרות עזבו את משרד האוצר.

על-פי ההצעה, רופא מתמחה יוגבל ל-9 תורנויות בחודש ורופאים מומחים יחויבו ל-4 תורנויות לפחות. כך, נטל התורנויות יחולק באופן שוויוני יותר בין הרופאים המתמחים למומחים.

ד"ר נמרוד רחמימוב, סגן יו"ר ההסתדרות הרפואית, אמר לגלי צה"ל כי ההסתדרות דוחה את ההצעה. הצדדים התייצבו ב-16:00 בבית הדין לעבודה בתל-אביב כדי להציג את ההתקדמות במגעים ביניהם.

ממשרד האוצר נמסר לאחר הפגישה "המדינה שוב הציעה היום להקל על המתמחים עם דגש על מי שמבצעים מספר רב של תורנויות בחודש וציינה כי לשם כך, גם המומחים צריכים לתת כתף ולבצע תורנויות. במידה ויסוכם על שינוי במספר התורנויות או במשך התורנות בשילוב עם תורנויות מומחים, המדינה תבחן, שלא כחלק מההסכם, תוספת כוח אדם. אנו מקווים כי הרופאים ישימו נושא זה בראש סדר העדיפויות, מתוך מטרה לקבוע תגי מחיר הגיוניים להסכם".