לאחר קרב משפטי ארוך: מיכאל צ'רנוי קיבל דרכון ישראלי

ב-2007 עתר צ'רנוי לבג"ץ בדרישה להשיב לו את דרכונו, ובעקבות העתירה העניק לו שר הפנים דרכון זמני שהוארך מדי שנה ■ אתמול קיבל צ'רנוי דרכון התקף ל-10 שנים, ככל אזרח ישראלי

לאחר קרב משפטי שארך שנים ארוכות, האוליגרך מיכאל צ'רנוי קיבל אתמול (ב') דרכון ישראלי ממשרד הפנים. זאת, לאחר שבשבוע שעבר הודיעו פרקליטות המדינה ומשרד הפנים לבא-כוחו של צ'רנוי, עו"ד ירון קוסטליץ ממשרד עו"ד יעקב וינרוט, כי הם מסכימים להעניק דרכון לצ'רנוי, שעלה לישראל מברית-המועצות לשעבר ב-1994 וקיבל אזרחות ישראלית לפי חוק השבות.

בשנת 1999 נטל משרד הפנים את דרכונו של צ'רנוי בשל רצונם של משרד הפנים ומשטרת ישראל לבדוק "חשד כי אזרחותו הישראלית התקבלה שלא כדין". אלא שהבדיקה התארכה, ומשרד הפנים סירב שוב ושוב לבקשותיו של צ'רנוי לסיים את הבדיקה ולקבל הכרעה.

בדצמבר 2007 עתר צ'רנוי לבג"ץ, ובמאי 2008 קבעו שופטי בג"ץ כי "השתלשלות העניינים מעוררת אי-נוחות, ונראה כי הבדיקה שעורך משרד הפנים מתמשכת יותר מן הראוי".

בעקבות העתירה, העניק שר הפנים לצ'רנוי דרכון זמני, שהוארך מדי שנה. לפני חודשים אחדים פנה עו"ד קוסטליץ למשרד הפנים בבקשה להשוות את מעמדו של צ'רנוי לכל אזרח ישראלי, ולהעניק לו דרכון קבוע. אתמול קיבל צ'רנוי דרכון התקף ל-10 שנים, ככל אזרח ישראלי אחר.