מכתב לישראלי שקנה היום קוטג'

אתה רואה מבצע שקל פחות וקונה, את רואה אחד פלוס אחד ומסתערת. עלובי החיים בלבן

שלום לך, ישראלי יקר שקנה היום או אתמול קוטג' ברשתות השיווק.

אני מניח שבשלב זה שמעת כבר על מרד הקוטג' ועל הקבוצה שקמה בפייסבוק בקריאה להימנע מקניית המוצר הלבנבן במשך כל חודש יולי; קבוצה, שאגב, צברה כבר יותר מ-65 אלף תומכים רשומים בפחות ביומיים.

בכל אשר נלך או ניפול

אתה או את שמעתם על זה, אין ספק. את ואתה גם יודעים מה קורה כאן, ומן הסתם נפגעים כמו כולם - לא כולל מאיון עליון - ממתקפת המחירים שמכאיבה לכולנו בכל אשר נלך או ניפול.

דלק. דירה. שכר דירה. חינוך. מכונית. מים. חשמל. תחבורה ציבורית. טיסות. בתי-מלון. סיגריות. חניה. קבורה. אוכל. נופש. טלוויזיה רב-ערוצית. בנקים - ויש עוד; בכל מקום, בכל שעה, בכל פינה. כתבתי על זה אתמול. כל מי שיכול להעלות מחירים כאן - מעלה. אין בושה, אין הגינות, אין דאגה מינימלית ללקוח.

הכול פרוץ ומותר בישראל 2011. למעשה, אם אתה מבקש מחיר הוגן, אתה עלול להיתפס כעוף משונה, עוף בשקל.

כמה קל לשחד אתכם

עכשיו אתה או את יודעים הכול, מבינים היטב מה עומד על כף המאזניים - ולמרות זאת, אז מה, למה מי מת. אתה רואה מבצע שנקל פחות - וקונה. את רואה מבצע אחד פלוס אחד - ומסתערת. מרד הקוטג', מבחינתכם, הוא הזדמנות מצוינת למלא את המקרר בקוטג'ים מוזלים, באדיבות יצרנים ורשתות שהחליטו לבדוק האם יש לכם עמוד שדרה וכמה קל יהיה לשחד אתכם.

ובכן, ברכותיי, ישראלי יקר. שוחדת בגביע קוטג'. אתה מצטרף בזאת לרשימת עלובי החיים שלא מסוגלים לשנות את חייהם גם אם אלוהים יופיע אליהם מתוך הסנה, שמאמינים בעצמם ובסביבתם בערך כמו שהרב דרעי מאמין בישו. אתם, אדוני וגבירתי, בטוחים שלמחאה צרכנית בישראל אין שום סיכוי - ועלולים להגשים עוד כישלון פתטי במו ארנקיכם.

תקדים טורקיה

והמוחים, מה איתם? האם אבדה תקוותם? אני בטוח שלא.

זוכרים את טורקיה, איך כולם כאן אמרו שהישראלים לא יוותרו על חופיה, על הקלאב-מד, על המחירים האטרקטיביים? אז נכון, טורקיה הפכה עוינת. היא לא משתגעת עלינו יותר ואפילו שולחת משטים אלימים.

ורשתות השיווק הענקיות, יצרניות מוצרי החלב הנפוחות מכסף או המחלבות המונופליסטיות - כולם גופים עשירים, שלא מסוגלים אפילו לצייץ תגובה, תגובונת, לכעס ציבורי נרחב על מחיריהן המופקעים? האם זו לא סוג של אלימות, שתיקה יהירה וחצופה שכל כולה תיעוב ללקוחות שהעזו פתאום להתקומם?

זו לא טורקיה, נכון. הלוואי שכן. טורקיה לפחות רחוקה מכאן מרחק ים. ואילו גיבורי הקוטג' עומדים מול מאות בעלי תפקידים החיים כאן, בישראל - ומסרבים אפילו להגיב. ועוד מעזים לפמפם ספינים על זינוק במכירות הקוטג', בכוונה ברורה לרפות את ידי "המורדים".

רק על זה מגיע להם להיענש.