תמ"א 38: דיירים יקבלו 60 א' ש' במקום חדרים

שלושה בניינים ברחוב יהודה מכבי בת"א חתמו עסקאות לחיזוק מבנה ■ בשני בניינים יקבלו הדיירים תוספת לדירה בעוד שבניין הנוסף, יקבלו בעלי הדירות תשלום

שלושה בניינים סמוכים ברחוב יהודה מכבי בתל אביב חתמו עסקאות לחיזוק מבנה במסגרת תמ"א 38 עם חברת אקו סיטי אס.אל, הנמצאת בבעלות משותפת של חברת הבנייה שגראוי ליבוביץ וחברת אקו סיטי של אילי בר ודודו רשף.

על פי ההסכמים עם בעלי הדירות, בשני בניינים יקבלו הדיירים תוספת לדירה בעוד שבניין הנוסף, יקבלו בעלי הדירות דווקא תשלום כספי מהחברה.

מדובר בשני בניינים צמודים ביהודה מכבי 6-8 ובבניין נוסף ביהודה מכבי 16. ביהודה מכבי 6-8 ארבע קומות ו-16 דירות, בשטח ממוצע של 65 מ"ר לדירה. על פי ההסכם עם הדיירים, יוסיף היזם לכל דירה 2 חדרים בשטח כולל של כ-25 מ"ר ותותקן מעלית בכל בניין. בתמורה יוכל היזם לבנות שתי קומות נוספות שיכללו שתי דירות דופלקס בשטח של כ-140 מ"ר עם מרפסות גג ושתי דירות נוספות בנות 4 חדרים.

מהחברה נמסר כי מחיר משוער לדירות החדשות הוא כ-28 אלף שקל בממוצע למ"ר. נכון להיום חתמו על ההסכם 75% מהדיירים והתוכנית נמצאת לקראת הגשת ההיתר לעירייה.

הבניין ביהודה המכבי 16 כולל 3 קומות מעל קומת עמודים מפולשת. בבניין 12 דירות בנות 2 חדרים בשטח של 50 מ"ר בממוצע. בחברה מספרים כי בבניין זה לא ניתן לבצע הרחבות בכל הדירות וכך על פי ההסכם שנחתם מול בעלי הדירות יקבלו האחרונים סכום כסף של כ-60 אלף שקל בתוספת לשיפוץ חיצוני של הבניין והתקנת מעלית.

אקו סיטי תבנה על גג הבניין 3 דירות בנות 2 חדרים ודירת דופלקס בשטח 140 מ"ר עם מרפסת גג של 100 מ"ר נוספים. כל דירה עתידה להימכר במחיר משוער של 28 אלף שקל למ"ר. נכון להיום הושגה חתימתם של 100% מדיירי הבניין ובקשה להיתר כבר הוגשה לעירייה.

אדריכל הפרויקטים הוא משרד טהירו אדריכלים. עלות ההשקעה בשלושת הבניינים צפוייה לעמוד על כ-20 מיליון שקל.

לדברי האדריכל דודו רשף, ממנהלי אקו סיטי אס.אל, "רחוב יהודה המכבי מתאפיין בבניינים ישנים שנבנו בשנות החמישים. רוב הבניינים לא עברו שיפוץ מאסיבי מאז הקמתם ובשל קרבתם לנהר הירקון, חלקם סובלים גם מבעיות ביסוס שמחייבות עבודות יקרות נוספות מעבר לעלות חיזוקם בפני רעידות אדמה".