חרם המזון מתרחב: קבוצה בפייסבוק תחרים מוצר בשבוע

היעד: הוזלת מחירי המזון ■ שיטת הפעולה: לחץ על רשתות השיווק ■ המארגנים: "הכיס שלנו בוכה, וקרטל המזון שודד לנו את המעט שנשאר"

לא על הקוטג' לבדו: לאחר השקת חרם הקוטג' בפייסבוק שהביאה לצניחה של 35% במכירות הקוטג' ברשתות, קבוצה בפייסבוק שקמה לפני כשבועיים קוראת כעת להחרים שלל מוצרי מזון אחרים. בקבוצה יותר מ-2,300 חברים עד כה (לחצו כאן להצטרף לקבוצה).

מארגני החרם הינם פעילים חברתיים מוכרים כגון ג'קי אדרי, יו"ר המועצה החברתית לביטחון ישראל, ואלי סתוי, יו"ר פורום מזון ומכולת. הם מתייחסים ישירות לבדיקות "גלובס" על יוקר מחירי המזון בישראל וקוראים לצרכנים להרחיב את החרם.

"ממשלת ישראל מטילה מסים על עם ישראל ומחייכת; הכיס שלנו בוכה, וקרטל המזון שודד לנו את המעט שנשאר לנו לקיום כאזרחים במדינה", כתבו חברי הקבוצה בפייסבוק. הם קוראים לצרכנים "לגלות אחריות חברתית ולהשתתף בפרויקט 'קונים פחות, שוברים מחיר' - בשם כולנו, למען כולנו".

המארגנים מבטיחים להשיק חרם חדש על מוצר שונה מדי שבוע, כאשר בכל מוצ"ש יפורסם המוצר שיוחרם. הם גם מזהירים כי "בעלי ההון יפתחו במסע תקשורתי - אל תאמינו להם. אם הפרויקט יצליח, בעלי ההון והיצרנים יודיעו על פיטורי עובדים עקב ירידה במכירות, מי שיפעל בדרך הזאת נטיל עליו חרם גורף".