איך למחוק "בושות" בגוגל

מצעד האפליקציות: עזרה בחיפוש האפליקציה באפסטור ושמירה על המוניטין בגוגל

1. המראה של גוגל

מודאגים מהמוניטין שלכם ברשת? כלי חדש של ענקית החיפוש גוגל Me on the web יאפשר לכם לבדוק כיצד אתם מוצגים באינטרנט, ואיזה מידע אישי עליכם חשוף לעיני כל.

השירות, המוצע רק למשתמשים בעלי חשבון בגוגל (לדוגמה, משתמשי ג'ימייל), מציג בפני הגולש את האזכורים שיש עליו במנוע החיפוש של גוגל, איזה מידע אישי שלו חשוף לעיני כל (כגון ב-Orkut או בגוגל באזז), ואילו אתרים הוא מתחזק בגוגל סייט, לצד מידע אישי נוסף הפתוח למשתמשים אחרים.

כמו כן, מציע הכלי החדש מידע רלבנטי וחשוב לשליטה במוניטין המקוונים של המשתמשים, בהם טיפים להסרת תוכן לא רצוי מגוגל, דרכים למעקב אחר המוניטין האישיים, ועצות לניהול נכון של זהות מקוונת.

2. נוסעים יחד

נוהגים לנסוע בתחבורה הציבורית, או מחפשים דרכים לחסוך בדלק? אתר ישראלי חדש - Yallabo רוצה לסייע לכם במשימה.

האתר מציע פלטפורמה מקוונת למציאת טרמפים ולשיתוף נסיעות, המאפשרת לכל נהג או נוסע להגדיר באתר או לחפש במנוע החיפוש את פרטי הנסיעה המבוקשת, ולמצוא שותפים לדרך בקלות.

בנוסף, לאחר התממשקות לפייסבוק (באמצעות פייסבוק קונקט), האתר מציג בפני המשתמש את כל האירועים שלו (הנמשכים מפייסבוק), ומקל עליו למצוא שותפים להגעה לאירוע או להציע את רכבו לנסיעה חברתית. כן ניתן ליצור התראות באתר סביב נסיעה מבוקשת, ולקבל מידע כאשר נהג מסוים הציע נסיעה רלבנטית במערכת.

3. לחפש באפסטור

חנות האפליקציות של אפל עמוסה באפליקציות מוצלחות, עם יותר מ-400 אפליקציות אייפון שנמצאות בה כבר כיום, כשמדי יום מאושרות עוד-ועוד אפליקציות. העושר הזה מקשה על המשתמשים למצוא אפליקציות שוות, ואולם אפליקציית אייפון חדשה - Discovr - מתיימרת להציע כלי ויזואלי לגילוי אפליקציות אייפון חדשות.

לאחר ההתקנה (בעלות של 0.99 דולר), משתמשים יכולים להקליד בתיבת החיפוש שם של אפליקציה כלשהי, או לבחור מתוך רשימת האפליקציות המוצעות בתחתית העמוד, ו-Discovr מציירת בפני הגולש מפה אינטראקטיבית של אפליקציות דומות הקיימות בחנות, עם ממשק קל ונוח. לחיצה על כל אפליקציה מוצעת פותחת בפני המשתמש גרף של אפליקציות דומות. לחיצה כפולה על כל אפליקציה המוצעת בגרף פותחת בפני הקורא מידע רלבנטי נוסף, כגון דירוג האפליקציה, צילומי מסך שלה, ולינק לרכישה ישירה מהחנות.

כן ניתן לשתף את החברים במפה הכללית או באפליקציה מסוימת באמצעות טוויטר, פייסבוק ודואר אלקטרוני.

4. לסדר את הווב

תהליך החיפוש בגוגל אמנם פשוט, אבל פעמים רבות אנחנו מבצעים את אותו חיפוש בכל פעם מחדש, בחיפוש אחר תוצאה שבה נתקלנו בעבר אך לא שמרנו אותה. Surfmark הוא תוסף לדפדפן פיירפוקס, המאפשר למשתמשים רשומים לשמור תוצאות חיפוש מומלצות, לארגן אותן ולסדר אותן בהתאם לקטגוריות.

כן ניתן לחלוק את התוצאות המועדפות עם חברים, באמצעות פייסבוק, טוויטר או אימייל, וחברים אחרים יכולים להוסיף לרשימה תוצאות נוספות. החזון של האתר הוא ליצור מאגר של תוצאות חיפוש מוצלחות סביב שאילתות רבות, שיאפשר לשאר המשתמשים ליהנות ממנו.