ה"סופרטנקר" יוצאת לדרך: 1,000 דירות ייבנו באזור המרכז

התוכנית של רה"מ נתניהו להצפת השוק ביחידות דיור מתחילה להראות סימני חיים: הוועדה להאצת בנייה למגורים הפקידה תוכנית לבנייה של כ-1,000 יחידות דיור באזור המרכז

תוכנית הסופרטנקר של רה"מ בנימין נתניהו להצפת השוק ביחידות דיור מתחילה להראות סימני חיים. הוועדה להאצת בנייה למגורים (לה"ב) תל אביב, בראשות גילה אורון, הממונה על מחוז תל אביב במשרד הפנים, החליטה בישיבתה הראשונה על הפקדת התוכנית המפורטת הראשונה בהיקף של כ-1,000 יחידות דיור באזור המרכז.

מדובר על תוכנית שהיא חלק מתכנית המתאר "גליל ים" במסגרתה יוכלו להיבנות כ-1,000 יחידות דיור במבני מגורים בני 9 קומות. התוכנית משתרעת על שטח של 470 דונם בחלקה המזרחי של התוכנית המתארית המלאה למתחם, ששטחה כ-830 דונם.

גבולות תכנית המתאר הם דרך שבעת הכוכבים בצפון, הגבול בין הרצליה ומועצה אזורית חוף השרון בדרום ובמזרח, ונתיבי איילון במערב. התוכנית המפורטת, אותה אישרה הוועדה כעת ממוקמת לאורך רחוב הרב קוק בשטחים שמצפון לקיבוץ גליל ים. את התוכנית תכנן משרד אדריכלים מליס, כמו גם את התוכנית המתארית המאושרת.

עוד על פי התוכנית החדשה שאושרה כעת, 20% מיחידות הדיור שייבנו יועדו לזוגות צעירים זכאי משרד השיכון. כחלק מהשכונה העתידית ייבנו גם מבני מסחר, מבני ציבור ושטחים ציבוריים פתוחים.

התוכנית המדוברת כוללת גם את השלב הראשון של פיתוח פארק עירוני בהיקף של כ-114 דונם בהמשך לפארק הבאסה הממוקם צפונית למתחם ושייך לעיר הרצליה.