פינוי-פיצוי בנווה מונוסון: דיירת נכנעה לתביעה של 20 מיליון שקל

הדיירת הסרבנית נאלצה לחתום לאחר שביהמ"ש הבהיר כי סיכוייה לנצח בתביעה נגדה קלושים

"חוק הדייר הסרבן", המאפשר לדיירים לתבוע שכן לבניין כדי להוציא לפועל פרויקט פינוי-בינוי, הצליח להכניע את הדיירת האחרונה שסירבה לחתום על הסכמתה לפרויקט שמבצעת אשדר בנווה מונוסון.

ביום ה' האחרון חתמה אשדר על הסכם לפינוי-בינוי עם הדיירת האחרונה בפרויקט "מונוסון" ביהוד-מונוסון. ההסכם נחתם לאחר שהתנגדותה העיקשת של הדיירת הביאה את שאר דיירי הבניין לתבוע אותה בבית המשפט על סכום של 20 מיליון שקל.

31 מתוך 32 בעלי הדירות ברחוב התמר 20-26 הגישו במארס השנה תביעת "דייר סרבן" נגד השכנה. בדיון שהתקיים בבית המשפט המחוזי בפתח תקווה הבינה הדיירת כי סיכוייה לזכות בתביעה אינם גדולים, והיא הסכימה להגיע לפתרון עם החברה. חתימתה על ההסכם יאפשר עתה לאשדר לצאת בשלב ב' של הפרויקט.

"השופטת הבהירה"

עד היום נתקבלו בפרויקט היתרים לבנייה של שלושה בניינים חדשים, בהיקף כולל של 186 יחידות דיור חדשות, במקומן של 60 יחידות דיור קיימות, המהווים את שלב א' של הפרויקט. קבלת היתרים להקמת שלב ב', שיכלול שני בניינים נוספים, התעכבה עד כה, בשל סירובה של הדיירת לצרף את חתימתה להסכם שכבר נחתם בין שאר דיירי התמר 20-26 לבין אשדר.

לדברי רן מלאך, היועץ המשפטי של אשדר ומנהל תחום פינוי-בינוי, "כבוד השופטת הילה גרסטל הבהירה לנתבעת כי סיכויי הצלחתה בתביעה מסוג זה קלושים. כמו כן, בית המשפט הזהיר אותה מההשלכות של פסק דין בתיק, וביקש את הצדדים לפתור את הנושא מחוץ לכותלי בית המשפט. לאחר הידברות ישירה ואישית עם הנתבעת, תוך בחינת האפשרויות העומדות לנתבעת והתמורה המוצעת במסגרת ההסכם, שעליו חתמו יתר הדיירים, הסתבר שהנתבעת הייתה מעוניינת בדירה חדשה בכיוון ובקומה מסוימים".

לדברי מלאך, "משהובהר וחודד המנגנון הקבוע בהסכם לפיו יכולים הדיירים לשדרג את דירת התמורה לה הם זכאים לדירה אחרת בבניין, החליטה הנתבעת לנצל מנגנון זה, ובכך נמצא פתרון במסגרת ההסכם, ונסללה הדרך להצטרפותה של הדיירת האחרונה בשלב ב' להסכם".