עורך ynet יון פדר: "'ישראל היום' זה תופעה מסוכנת"

"העיתונות החרדית מגיעה לפעמים לשיאים של נלעגות", אמר עורך ומייסד ynet יון פדר בראיון למגזין "מוצש" ■ לדבריו, "יש הקצנה שהולכת ומחריפה בטוקבקים, רובה ככולה ימנית"

"העיתונות החרדית מגיעה לפעמים לשיאים של נלעגות", אמר עורך ומייסד YNET יון פדר בראיון למגזין "מוצש". "האופן הסלקטיבי שבו הם מתארים את המציאות, יוצר מצג שווא של מציאות חלקית במקרה הטוב, או מעוותת במקרה הגרוע. דומה כאילו הם מתייחסים לקהל הקוראים שלהם כאל ילדים או בורים נבערים".

פדר, העומד בראש YNET למעלה מ-10 שנים, ציין שאינו אוהב את עיתון "ישראל היום": "מדובר בתופעה מסוכנת, אפילו מפחידה, ולא בגלל שהוא עיתון מגויס. אני לא כופר בזכותו של העיתון להיות בעל אג'נדה, אבל אני כן כופר בזכותו של עיתון להיות כזה ולהכחיש שהוא כזה, והחמור מכל: לשגר את הסחורה שלו כמוצר חינמי מחוץ לכללי המשחק העיתונאי".

"התופעה של 'ישראל היום' מאיימת על עיתוני הנייר מבפנים, ותוסיף לכך שמדובר בפילנתרופיה שאינה לשם שמיים כמובן אלא לצורך קידום ישות פוליטית מובהקת - ותקבל תופעה תקשורתית שהיא סוג של שוחד תודעה. זה בעיני מסוכן ולא לגיטימי", דברי פדר.

על העיתונות החרדית אמר פדר כי "זה היה יכול להיות מאד משעשע, אלמלא זה מטריד". פדר מדגים את סלידתו מהעיתונות החרדית בדוגמאות מוכרות של מחיקת פרצופים ודמויות מתוך צילומי העיתונות, והתעלמות מסוגיות ציבוריות מסויימות כמו משפט הנשיא לשעבר משה קצב. "אפשר להגיד הרבה דברים על החרדים, אבל לא מדובר בציבור של שוטים - זה ציבורי ערני ואינטיליגנטי, שזכאי לעיתונות איכותית ושפוייה".

פדר הוסיף כי "יש הקצנה שהולכת ומחריפה בטוקבקים, רובה ככולה ימנית. זו תופעה שמתגברת בשנתיים האחרונות, ובמקביל לה מתמעטות כמעט לגמרי תגובות של השמאל והמרכז".