פעילי ימין ניסו לפרוץ לביהמ"ש העליון במחאה על מעצר הרב ליאור

(עדכון) - בכיר הציונות הדתית, הרב דב ליאור, שוחרר לאחר שעוכב לחקירה בחשד להסתה ■ הפורום המשפטי למען א"י פנה ליועמ"ש: לחקור כיצד התקבלה ההחלטה לעצור את הרב

מאות פעילי ימין צבאו אחר-הצהריים על בית המשפט העליון בירושלים במחאה על מעצרו היום (ב') של הרב דב ליאור. המשטרה ומשמר בתי המשפט מנעו מהם להיכנס אל מתחם בית המשפט. מהנהלת בתי המשפט נמסר כי המצב בשליטה.

הרב ליאור, בכיר הציונות הדתית, שוחרר אחר-הצהריים ממעצר לאחר שעוכב היום לחקירה בחשד להסתה, ולאחר שבמשך למעלה משנה לא נענה לצו מעצר שהוצא נגדו - כך דווח בגלי צה"ל.

בתגובה למעצר, פעילי ימין חסמו את הכניסה והיציאה מירושלים, והאזור היה עמוס מאוד לתנועה. בנוסף, מאות פעילי ימין ותלמידי ישיבות ניסו כאמור לפרוץ לבית המשפט העליון, ובעקבות זאת המשטרה הזניקה מסוק לאוויר.

פנייה ליועמ"ש

הפורום המשפטי למען ארץ ישראל פנה הערב במכתב דחוף ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, בדרישה לחקור כיצד התקבלה ההחלטה לעצור את הרב דב ליאור, והאם ננקטו צעדים חלופיים לטיפול בנושא זה בלא צורך במעצר.

"מעצרו של הרב ליאור הוא לא חכם ולא צודק", כתב ליועץ המשפטי מנכ"ל הפורום, נחי אייל. "מדובר במנהיג של ציבור רחב שהובל כאחד הפורעים למעצר ולחקירה. אין הדבר ראוי למדינת העם היהודי. התחושה היא שאם היה מדובר בקאדי או כומר, או אפילו פרופסור באוניברסיטה, המשטרה ומשרד המשפטים לא היו ממהרים לעצור את האיש ברחובה של עיר לחקירה.

"גם לחופש ולעצמאותו של רב בישראל יש משמעות דתית, מוסרית וערכית. מי שקיבל את ההחלטה הביא להרחבת הקרע בין ציבור רחב שנאמן למדינה ומשרתה בנאמנות, לבין מערכת אכיפת החוק. ראוי שהעניין ייבחן בכובד-ראש כדי למנוע תקלות כאלה בעתיד".

מחאה נמרצת

יו"ר מפלגת האיחוד הלאומי, חבר הכנסת יעקב כץ, תקף היום את התנהלות המשטרה בעניין. "הוא מגדולי וחשובי גאוני ישראל. טרם קרה שנעצר איש בדרגה שלו. אנו קוראים למחאה נמרצת וליציאתם של תלמידי חכמים מבתי המשפט בכל רחבי הארץ ולמחאה על ביזיון התורה", אמר.

נגד ליאור, הרב של העיר קריית-ארבע, הוצא צו מעצר לפני כמה חודשים בגין תמיכתו לכאורה בספר "תורת המלך" הדן בהלכות הריגת גויים. בלשי היאחב"ל עצרו את ליאור ליד ירושלים, במחסום המנהרות, כשעשה ככל הנראה את דרכו מחברון לעיר הבירה. השוטרים שעצרו אותו העבירו אותו למתקן משטרתי.

"אסכים להיחקר - אם החוקרים יבואו לביתי", אמר ליאור כשהוצא נגדו צו מעצר, "זה ניסיון להפחיד אותי ורבנים נוספים מכיוון שדעותינו אינן תואמות את דעתם של פקידים מסוימים במשרד המשפטים".

הרב ליאור זומן לפני מספר חודשים לחקירה עקב תמיכה שהביע בספר "תורת המלך" של הרב איציק שפירא, ראש ישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר. הספר מתיר בין השאר הרג גויים חפים מפשע בעתות מלחמה. מכיוון שלא התייצב לחקירה, הוצא נגדו כאמור צו מעצר.