נוחי דנקנר: "להוזיל מוצרי יסוד ב-20%-30%"

בעל השליטה בשופרסל: "כולם צריכים להירתם כדי להוזיל מוצרי יסוד: הממשלה, היצרנים והרשתות" ■ שטייניץ: "אני מבקש מדנקנר לא לתת עצות לממשלה איך לנהל את המדינה"

נוחי דנקנר מצטרף למחאת המחירים. בדברים שאמר היום (ג') לערוץ 2 תמך דנקנר בהוזלה של מספק מוצרי מזון בסיסיים. נציין כי קבוצת אי.די.בי של דנקנר היא בעלת השליטה ברשת המזון שופרסל.

"צריך להירתם למען העניין הזה. שיהיו מספר מוצרי יסוד בסיסיים שלגביהם יהיה מחיר מוסכם", אמר דנקנר. הוא הוסיף כי לדעתו יש להוזיל את המחירים על אותם מוצרים מוסכמים ב-20% עד 30%.

"יש עכשיו את עניין הקוטג', וזה לחלוטין נכון שהמחיר שלו גבוה מדי", הוסיף דנקנר. "אבל לא מדובר רק בקוטג'. אני חושב שכולם צריכים להירתם כדי להוריד את המחירים של מספר מוצרי יסוד: הממשלה באמצעות הורדה מסוימת בשיעור מס ערך מוסף; היצרנים בהורדת מחירי המוצרים שלהם; ורשתות השיווק והקמעונאים בהורדת המרווחים. צריך להחליט על כ-15, אפילו 20 מוצרים בסיסיים - ולפעול ביחד כדי שהמחירים שלהם יירדו".

את הדברים אמר דנקנר בעת שסייר בקריית-שמונה.

שר האוצר יובל שטייניץ לא אהב את הדברים והגיב: "אני מבקש מדנקנר לא לתת עצות לממשלה איך לנהל את המדינה. לא מקובל עליי שאנשי עסקים נותנים עצות לממשלה".

דבריו של דנקנר נאמרים על רקע הסערה הציבורית של מחירי המזון בכלל ומחירי הקוטג' בפרט, שהחלה בעקבות בדיקת "גלובס" על יוקר המחייה בישראל.

אתמול (ב') פורסם כי גם שר התמ"ת שלום שמחון ושר האוצר יובל שטייניץ נרתמו למאבק במחירים וחתמו על כתב המינוי לוועדה בינמשרדית בראשותו של שרון קדמי, מנכ"ל משרד התמ"ת, לבדיקת רמת התחרותיות והמחירים בתחום מוצרי המזון.

במהלך סוף השבוע התבטאה מנכ"לית אייפקס ויו"ר תנובה, זהבית כהן, ואמרה כי תנובה לא תעלה מחירים עד סוף השנה הנוכחית. לדברי כהן, היא הופתעה מעוצמת המחאה ברשת. היא קראה לכל המעורבים בעליית מחיר הקוטג' - הרפתנים, המחלבות, רשתות השיווק הגדולות והמדינה - לתת את חלקם להורדת המחירים: "אם רק אחד בשרשרת יתרום, זה יהיה פלסטר למחלת סרטן".

מנתונים שהגיעו לידי "גלובס" עולה כי מכירות הקוטג' של תנובה ירדו ריאלית (כמותית) בכ-25%.